Bij de APK keuring is gebleken dat mijn CO waarde hoog is. (+-8%)
Nu heb ik het forum en internet afgezocht naar mogelijke oplossing.
Ondertussen al veel te weten gekomen over de techniek in de auto. Maar nog niet de juiste oplossing.
Ik zie 1 lambdasensor zitten op mijn uitlaat en ik heb een katalysator.
Nu heb ik gemeten bij de diagnose stekker op pin 2 & pin 3. Hier zou je dus de lambdasensor mee kunnen testen heb ik begrepen. Hier meet ik echter 0 volt. Dit heb ik getest met zowel de auto lopend als alleen op contact.
Betekent dit dat mijn lambdasensor niet functioneert of kapot is? Lambda waarde was precies 1 bij viergasmeting.
Zaterdag (26-06) ga ik de auto zelf aan de viergasmeter hangen. Ik was van plan om via de stelschroef (als ik het goed zeg) de CO af te stellen. De schroef die je kan bereiken via het gat in het luchtfilter box. Ik heb gelezen dat je via hier dus de CO waarde kan regelen. Rijker of armer laten lopen.
Kort samengevat:
- Diagnose stekker gemeten. Pin 2 & pin 3. Was 0 volt.
- Uitlaat gecontroleerd en lekt nergens.
- Remreinigertest gedaan voor eventuele vacuüm lekkage. Niets gevonden.
Ik zou graag jullie advies willen horen over mijn auto.
Alvast super bedankt!
Met vriendelijke groet,
Wiebe
