Dag mensen!
vandaag mijn auto voor de keuring gehad. Vanmorgen om 10 uur had ik een afspraak. Desbetreffende keurmeester liep dermate uit dat het uiteindelijk half 3 's middags is geworden haha.
afijn, de keurmeester heeft zijn rondje gedaan; remblokjes achter versleten, hoesje linksvoor kapot en teveel speling op het rechtervoorwiel (bijrijderszijde). Geen idee meer hoe die stang heette. Afijn, allemaal kleine dingetjes die de kop niet kosten naar mijn idee.
Daarna heeft hij de co gemeten van de auto. Die was dermate hoog dat zijn stelapparaat op hol sloeg. Mijn 190E is uit 1984, daarom mag hij een CO hebben van 4,5 % volgens de apk richtlijnen.
Tijdens de meting stond die op 12% zo ongeveer., bij terugdraaien van de co viel de motor uit.
wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb al een keer injectie reiniger door de motor gegooid, dit heeft wel geholpen. Auto verbruikt inmiddels een stuk minder als bij aanschaf maar loopt desalniettemin nog steeds gemiddeld 1 op 8. Wat weer kan komen door de veel te hoge CO.
Maandag gaat de auto naar de garage voor reparatie van de APK punten en kijken hoe de CO terug gesteld kan worden. Tijdens de keuring viel al op dat in het luchtfilterhuis de klep wat vettig was.
moet ik rekening houden met een dikke rekening :')?