Ik ben na wat speurwerk sinds enkele weken de trotse eigenaar van een 190E Automaat 01-1986. Auto is geimporteerd uit Zwitserland;
Wat specs
KM 188K
Airco
Stoelverwarming
Tempomaat
Centrale Portiervergendeling
Getint glas
Electrische ramen voor
Mijn gezinsauto is een Peus 307-Break Aut. (rijdt mijn vriendin dus voornamelijk in) en ik was al een tijdje op zoek naar een belastingvrije klassieker voor mezelf

In eerste instantie heb ik een tijd uitgekeken naar een LTI FX4Fairway (London taxi) maar daar zaten toch te veel haken en ogen aan qua onderhoud en onderdelen in Nederland.
Bovendien ben ik geen auto klusser pur sang, kleine reparaties prima maar ik heb geen zin meer om er echt dagen aan te moeten gaan sleutelen wat ik vroeger wel deed aan mijn Opel Rekord 1900. (die ging uiteindelijk met 378000KM van de weg af)
Via een maat van mij (die na lang speuren zich onlangs een W124 200T aanschafte) kwam ik in aanraking met deze wagen en na een proefritje ik was direct verkocht. Wat rijdt ie fantastisch toch!
D'r moeten wel wat kleine dingetjes gebeuren zoals dashboard verlichting op div. plekken, nieuwe automaat olie denk ik, airco laten aanpassen op nieuw vulmiddel maar voor de rest istie prima, vrijwel roestvrij en hij rijdt als ... een Mercedes dus!
Wat begon als een impuls aankoop lijkt nu al uit te bloeien tot een langdurige vriendschap!
Ik hoop, mede door dit forum, wat meer vertrouwd te raken met alle ins en outs van mijn 190 .
Gr, Maarten