[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
cilindervolgorde 2.0 1987 : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 07 mei 2025, 15:13

cilindervolgorde 2.0 1987

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

cilindervolgorde 2.0 1987

Berichtdoor Brown » 17 apr 2015, 21:21

ik heb dus een 190E 2.0 uit 1987 en dacht eraan om even de bougiekabels door te meten aangezien de originele er nog in zitten. dus wat doe ik, ik trek de eerste bougiekabel (het dichtste bij de neus) uit het blok en volgens het plaatje die op de kleppendesksel zit (1-3-4-2) is dat nummer 2. Dus dan trek ik hem uit de 2 van de distributiekap. En ik meten tot ik een ons weeg maar meet niks. Uiteindelijk alles losgehaald en blijkt de no. 2 van de kap naar de tweede positie (4 volgens 1-3-4-2) van het blok te lopen en helemaal niet naar de eerste (vanaf de voorkant van de auto gezien).

Wat is hier aan de hand? kijk ik niet goed? de motor loopt vrij goed dus zal het wel aan mij liggen.
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: cilindervolgorde 2.0 1987

Berichtdoor GekkeHenkie » 17 apr 2015, 22:46

1 3 4 2 is de onstekingsvolgorde. De voorste cilinder bij je rad. Is cilinder 1
Waarom er iets aan doen als hij goed loopt.
GekkeHenkie
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 182
Geregistreerd: 16 jun 2013, 13:22
Woonplaats: Prov. Zeeland
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: cilindervolgorde 2.0 1987

Berichtdoor koun » 17 apr 2015, 22:52

Onsteking volgorde is 1342

Dit wil niet zeggen dat de cylinders ook in doe volgorde liggen.

Bij een 1.8 bijna hetzelfde als niet volledig hetzelfde is als en 2.0

cylinder 1 gewoon vooraan bij de radiator
Cylinder 4 bij het schutbord.
Ontstekingsvolgorde zit op het plastic kapjes op kleppendeksel.

Ken je ook terug zien op de verdelerkap.

Gr Koun
koun
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 18 nov 2014, 20:42
Woonplaats: Limburg
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: cilindervolgorde 2.0 1987

Berichtdoor Brown » 17 apr 2015, 23:19

ok, thanx. ligt dus aan mij.

de reden waarom ik meet is omdat hij bij stationair een fractie schud. echt moeilijk merkbaar maar als het kwam door een defecte bougiekabel, dan was het makkelijk. vandaar. morgen even een nieuwe kap en rotor instoppen (heb ik reserve liggen). nieuwe bougies zitten er al in. maakt het niets uit, dan is in ieder geval de ontsteking uitgesloten ;-)
Brown
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 14 mei 2010, 10:28
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: cilindervolgorde 2.0 1987

Berichtdoor koun » 17 apr 2015, 23:24

Dat afentoe schudden hoort volgensmij bij een motor met lambda. Mocht je die hebben.

Bougiekabels worden volgens mij elke 60.000 vervangen dus als de orginele er nog in zitten misschien toch maar eens vervangen,

Ik heb dit allemaal ook vervangen omdat ik niet wist wanneer het gedaan is.

Bougies+kabels verdelerkap en rotor

Gr Koun
koun
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 18 nov 2014, 20:42
Woonplaats: Limburg
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: cilindervolgorde 2.0 1987

Berichtdoor Fietsensloper » 18 apr 2015, 09:31

Dat de interne weestand van de kabels klopt wil niet zeggen dat ze goed zijn. Als ze ergens doorslaan meet je dat niet met de weerstand. Even met een plantenspuit(het makkelijkst is als het donker is) de kabels inspuiten en kijken of je vonkjes ziet overspringen ergens
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Avatar gebruiker
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1430
Geregistreerd: 14 maart 2011, 02:30
Woonplaats: Ruinerwold
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast