door MarcelWijnands » 03 jun 2012, 22:14
Beste medeforummers,
Ik post weinig over mij 190D. Eigenlijk omdat er weinig mis mee is en ik verder niet veel technische kennis heb om zelf onderhoud uit te voeren. Heb er inmiddels probleemloos zo'n 36.000 km mee gereden na 14 maanden en voorlopig blijft de wagen. Ben er behoorlijk tevreden mee, ondanks dat ik altijd verwend ben geworden met citroen (hydrolische) vering en citroen fauteuils.
Onlangs 2 weekenden met de caravan op pad geweest. Met hemelvaart met de Mercedes en met pinksteren met mijn Citroën DS. De caravan hangt prima achter beide wagens, echter de trekkracht van de Mercedes schiet toch tekort bij bergop rijden. Voorbeeld achter Luik (E40) max. 65-70 ion 2e versnelling, meer zit er niet in. Verder vraag ik me af met zo'n combinatie of het goed voor de motor is om lang te rijden op (bijna) maximum toeren.
Valt me aan een kant tegen, aan andere kant als ik vermogen en Nm van auto neem is het niet slecht.
Voorlopig overweeg ik geen andere auto, omdat deze zo probleemloos is. Maar wellicht op langere termijn zal er toch weer een auto met zwaardere motor moeten komen, aangezien ik na deze ervaring niet weet of ik met deze Mercedes naar bijvoorbeeld Oostenrijk zal gaan reizen.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar positieve/ negatieve ervaringen van andere forummers met rijden met caravan met 2.0D of 2.5D.
Gegroet,
Marcel Wijnands