In Duitsland had ik het gevalletje dat er een veer brak rechtsvoor. Althans dat was de gedachte in eerste instantie... Toen de auto weer thuis was, heb ik er meteen een krik onder gezet en gekeken. De bovenste veersteun was afgebroken! Dit viel een beetje rauw op me dak, gezien zowel ik als me vader en daarna een tectyleur de auto hadden gecontroleerd op roest. Nu is dit ook wel een lastig plekje om te inspecteren maar toch.
Toen we de auto toch op de brug hadden staan meteen de linker kant ook bekeken, zag er super uit, maar toch maar ff rond om kaal gehaald en voila, iets wat de schade hersteller afdeed als plamuur (wat het heel best kan zijn, maar het kan ook ingedroogd pvc zijn van Mercedes?) met roest en gaten eronder. Dus ook links een nieuwe steun. Ik moet ook zeggen dat de constructie zich erg roestgevoelig leent omdat er veel vuil en vocht kan achterblijven op de veersteun.
De meevaller was dat ik sowieso al van plan was de voorvering en schokbrekers te vervangen en 't geld er voor had liggen. Want aangezien de vering en schokbrekers er al duidelijk even onder zaten, vonden de schokbrekers de klap die ze kregen van het voorval niet leuk en moesten nu vervangen worden.
Ik heb de steunen bij Wensink Groningen besteld 90 euries per steun en door een autoschade herstelbedrijf er inlaten lassen, evenals de plaatjes die erin gezet zijn om de rotte delen waar de steun om bevestigd zit. Ik kan zelf wel een beetje "bakken en braden" maar een keer zo een grap op de snelweg is wel genoeg

dus nieuwe veren met veersteunrubber voor rijhoogte, schokbrekers, stuurstang (die was verbogen toen de veer op de snelweg er tussenuit kwam), het nodig laswerk en 1200 euro verder staat-ie nu weer gezond op all fours.
de foto's