Ik ben Bert-Jan en onlangs lid geworden van dit forum. Ondanks dat ik mijn huidige Benz al ruim acht jaar heb en daarvoor nog vier jaar een andere... Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!
Ik ben dus al een tijdje in het bezit van mijn 190E en rij er nog altijd met veel plezier in. Het is een '89-er 2.0, handgeschakeld, in de bekende zwart met grijze kleurcombinatie. In 1990 ingevoerd in Nederland en ergens onderweg heeft iemand besloten om er een 16v interieur in te zetten. Naast de standaarduitrusting zit er ABS en het elektrische schuif/kanteldak op. Hij is ook wat lager dan een standaard 190 zonder dat het oncomfortabel wordt. ik weet eigenlijk niet of dat origineel Mercedes is of dat iemand hem ooit verlaagd heeft, misschien dat iemand hier daar wat licht op kan werpen. Ik heb hem gekocht met 164.000 km op de teller en deze staat inmiddels op 276.000 zonder dat ik ooit serieuze problemen heb gehad. Het meeste onderhoud heb ik altijd zelf gedaan, gezegend als ik ben met een technische opleiding en een ouderlijke schuur met al het gereedschap wat benodigd is. Sinds kort ook een hefbrug, eindelijk!
Deze auto is (door mij) altijd gebruikt als daily driver, ook in perioden waarin ik financieel eigenlijk niet in staat was om hem de verzorging te geven die hij eigenlijk verdient. En ik merk wel dat er nu toch wat ouderdomsgebreken beginnen te komen, vooral roest is een hardnekkig probleem. Hij rijdt nog prima, en ik heb er ook het volste vertrouwen in dat hij dat voorlopig nog blijft doen, maar vooral optisch mankeert er wel wat aan. Vandaar dat ik op mijn gemakje een beetje aan het rondkijken ben voor een vervanger. Dit moet dan wel een topgave 190 zijn. Eentje waar ik nog jaren plezier van kan hebben en dan wel met de juiste verzorging

Ik zit momenteel aan boord van een schip voor mijn werk en heb niet echt fatsoenlijke foto's om erbij te posten, ik zal dat binnenkort doen als ik weer thuis ben.
Groetsels, Bert-Jan