W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 21 jan 2018, 19:35

Behandelde/bewerkte roestplek in de motorruimte

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderators: Bram Jansen, xxGoof, Sterretje1968, Ruub-ster

Behandelde/bewerkte roestplek in de motorruimte

Berichtdoor Younes » 30 dec 2017, 18:37

Beste W201 forumleden,

Over roest heb ik al veel gevonden op het forum, maar heb toch nog wat vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

Bij mijn W201, 2.0E zag ik bij aankoop al dat een paar plekjes in de motorruimte zijn behandeld. Het plekje wat me het meest opvalt is in de buurt van de linker voorvering. Zie foto 1. Duidelijk te zien dat het al een keer opgeschuurd is en behandeld. De roest rondom is erg oppervlakkig, maar ik heb het idee dat het heftiger wordt. Als ik in het centrum van het plekje (met de kleine barstjes) druk dan voel ik dat een zachte substantie is (voelt aan als rubber). Volgens mij het spul wat er op gesmeerd is. Mijn vragen:
- Iemand enig idee wat voor spul dat is?
- Iemand tips hoe ik deze plek het beste kan behandelen? Zie hier ook bij de andere roestplek aan de andere kant bij de koplamp. Ik ben niet erg handig, maar zeker bereid om het zelf eerst proberen op te lossen.

Mocht hier een eerder topic me juist hiermee kan helpen, dan is ernaar verwijzen ook prima.

Mvg.
Younes
Bijlagen
roestplek 1.jpg
roestplek 1.jpg (338.84 KiB) 198 keer bekeken
roestplek 2.jpg
roestplek 2.jpg (232.43 KiB) 198 keer bekeken
Avatar gebruiker
Younes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 nov 2016, 21:19
Roepnaam: Younes
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Behandelde/bewerkte roestplek in de motorruimte

Berichtdoor JenF » 30 dec 2017, 22:10

Hallo Younes,

Nare plekjes.
Wat voor flexibel spul dat is wat een beetje indeukt kit, plamuur...... geen idee.

Ik zou zeggen de roest zoveelmogelijk verwijderen en kijken wat je tegenkomt.
De roest op foto 2 lijkt op roest onder de nadenkit, ik zou ook hier proberen de roest te verwijderen en te behandelen met bv Rustyco daarna grondverf, nadenkit en aflakken.

Het kan misschien ook wel ontstaan zijn door verstopte water afvoerkanalen onder de koplampen.
Als ik je was zou ik de koplamp eens verwijderen dan heb je ook iets meer werkruimte om met bv een Dremel bij de roestvlek te komen kun je tevens makkelijk de afvoergootjes (buisjes, het zijn er twee) te controleren op verstopping.
Op de foto lijkt er ook troep onder je koplamp te liggen.
Maar wat ook belangrijk is, is de opstaande rand onder de koplamp deze wil ook wel roesten.
Dit kun je mooi bekijken wanneer je de koplamp hebt gedemonteerd.

Wat ook nog wel wil is, dat de schroef waarmee het binnenspatbord vast zit, deze zit ook ergens op hoogte tussen eerste en tweede foto in is gaan roesten.

Succes
Mvg, Jenf
Avatar gebruiker
JenF
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 14 feb 2010, 16:14
Woonplaats: Heerenveen
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Behandelde/bewerkte roestplek in de motorruimte

Berichtdoor Bram Jansen » 30 dec 2017, 23:12

Als roest zich na een vorige behandeling al zo manifesteert kun je er redelijk van uit gaan dat het ernstig aan het rotten is. Komt bijna altijd van achteraf, dus aan de voorkant bijwerken heeft eigenlijk weinig zin.
Als je de achterkant van die plek kunt bekijken zou dat mooi zijn.
Stoot er maar eens tegenaan met een dikke schroevendraaier. De kans is groot dat je erin wegzakt.

Laat iemand met verstand van zaken eens kijken of het uit te slijpen en te lassen is.
Als dat de enige plekken aan de auto zijn zou ik voor die optie gaan. Eruit en een nieuw stuk erin en goed behandelen.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1447
Geregistreerd: 11 sep 2013, 22:38
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: S124 E300TT 1994


Re: Behandelde/bewerkte roestplek in de motorruimte

Berichtdoor Younes » 31 dec 2017, 19:42

Bedankt voor de reacties. Vanochtend dat flexibele spul weggeschraapt. Is inderdaad plamuur. Daarna nog met een schroevendraaier erin gedrukt, kom er gelukkig niet doorheen. Begin dan eerst ook met het verwijderen van de roest en het verder behandelen van deze twee plekken zoals geadviseerd :)
Avatar gebruiker
Younes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 nov 2016, 21:19
Roepnaam: Younes
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten