W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 04 jul 2020, 10:36

Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Moderator: Bram Jansen

Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Arno_Langendam » 26 okt 2009, 20:18

Het heeft wel niets met de W201 te maken maar is toch leuk.:)

Een vriend van mij laat zijn M110 motor reviseren.
Hij heeft gekocht:

01: Nieuwe nokken assen.
02: Nokken as huis
03: Nieuwe kleppen gehard
04: Nieuwekop
05: Nieuwe Zuigers
06: Zuigerveren
07: Lagerschalen
08: Distributie ketting
10: Oliepomp
11: Waterpomp
12: Alle keer ringen
13: Krukas Lagers

En weet ik al niet meer.

Groet, Arno

1: [img size=744]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/M110a.jpg[/img]
Bijlagen
M110a.jpg
M110a.jpg (86.61 KiB) 2102 keer bekeken
M110a.jpg
M110a.jpg (86.61 KiB) 2102 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Arno_Langendam » 26 okt 2009, 20:25

M110 2

B: [img size=744]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/m110b.jpg[/img]
Bijlagen
m110b.jpg
m110b.jpg (80.73 KiB) 2102 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Arno_Langendam » 26 okt 2009, 20:26

M110 3

C: [img size=744]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/M110c.jpg[/img]
Bijlagen
M110c.jpg
M110c.jpg (88.33 KiB) 2102 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Arno_Langendam » 26 okt 2009, 20:27

M110 4

D: [img size=744]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/M110d.jpg[/img]
Bijlagen
M110d.jpg
M110d.jpg (91.04 KiB) 2106 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Arno_Langendam » 26 okt 2009, 20:27

M110 5

E: [img size=744]http://www.w201club.nl/images/fbfiles/images/M110e.jpg[/img]
Bijlagen
M110e.jpg
M110e.jpg (90.56 KiB) 2106 keer bekeken
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Bassje » 26 okt 2009, 21:44

Wat een schitterend stuk Reihe 6 motor! Was er een hoop stuk alvorens hij besloot het blok te reviseren?
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10564
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Ruub-ster » 26 okt 2009, 21:49

Mooie spulletjes indd.

in december kunnen jullie ook een revisie van de W201 verwachten, aangezien die van mij dan uit elkaar geplukt word!
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7782
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Bassje » 26 okt 2009, 22:31

Ben benieuwd Ruben, maak er maar lekker veel foto's van B)
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10564
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam: Bas
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Arno_Langendam » 26 okt 2009, 22:33

@ Bassje,

Ja Bas hij was wel aardig heen na 28 jaar trouwe dienst. Bijna geen oliedruk meer 0.5 Bar. Diverse kleppen waren niet meer te stellen. En ingeslagen klepzetels, Versleten nokkenassen. Versleten oliepomp en en scheur in de cilinderkop.
Dus als het dan uit elkaar moet dan maar in 1x goed doen dan ben je klaar, voor 28 jaar ;)

@ Ruub-Ster,

Ik ben straks benieuwd naar jou foto verslag.

Groet, Arno
Avatar gebruiker
Arno_Langendam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 13 jan 2009, 09:09
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 250


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Vinnievw » 26 okt 2009, 23:21

Ruub-ster schrijft:
Mooie spulletjes indd.

in december kunnen jullie ook een revisie van de W201 verwachten, aangezien die van mij dan uit elkaar geplukt word!


Moet de motor gereviseerd worden dan? Wat zijn de symptonen?
Der letzte Mercedes, dem die Träume der Bundesrepublik noch ins Blech gepresst waren: groß, schwer, mit viel Chrom außen und einem Innenraum, der immer ein wenig nach deutschem Wohnzimmer aussah und roch, nach Holz und Leder und Sonntagsbraten
Avatar gebruiker
Vinnievw
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 992
Geregistreerd: 18 feb 2009, 13:57
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 220D 1977
W124 250D 1986
S124 E280 Kombi 1995
S124 E280 Kombi 1996


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Ruub-ster » 27 okt 2009, 15:48

het is niet echt hoognodig, maar er is al enige tijd een klepstoter kapot, en de motor is een stuk luidruchtiger geworden,

voor het mooie zouden ook de verstuivers vernieuwd moeten worden, maar dan ben je al zover, dan maar gelijk goed, die motor is er zo uit geklauwd en op een werkbank werkt het een stuk fijner als voorovergebogen onder de lage Benz..
ook rookt ie nou wel behoorlijk als je flink gas geeft, ik vind t een prachtig gezicht, maar je hebt ook zoiets als roetmetingen etc.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7782
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Vinnievw » 27 okt 2009, 18:40

Ik zou de motor lekker in de auto laten zitten: tegen het roken kan je de verstuivers vervangen, voor de klepstoters hoeft de motor er ook niet uit. Een motorrevisie is alleen interessant als je een hoog olieverbruik en/of hoge carterdruk heb (versleten zuigerveren) en natuurlijk bij distributiekettingen die stuk zijn, krukaslagers en noem maar op.

Zoals de Engelsen plegen te zeggen: don't fix wat ain't broken.
Der letzte Mercedes, dem die Träume der Bundesrepublik noch ins Blech gepresst waren: groß, schwer, mit viel Chrom außen und einem Innenraum, der immer ein wenig nach deutschem Wohnzimmer aussah und roch, nach Holz und Leder und Sonntagsbraten
Avatar gebruiker
Vinnievw
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 992
Geregistreerd: 18 feb 2009, 13:57
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W123 220D 1977
W124 250D 1986
S124 E280 Kombi 1995
S124 E280 Kombi 1996


Re:Beelden van revisie M110 motor 2.8 Einspritz

Berichtdoor Ruub-ster » 27 okt 2009, 21:12

Ik moet erbij vermelden, want dat weet jij natuurlijk helemaal niet, dat ik een paar maanden geleden 160 reed op de a15, en dat er ineens overal witte rook vandaan kwam, de motor niet uit te zetten was, en uiteindelijk bleek dat de olie omhoog was geperst via de zuigers, en dus heeft ie op olie gelopen, sindsdien loopt de motor beroerd.. hij verbruikt ong een liter op de 2000/3000 km, en ik wil het goed hebben vandaar.
Met vriendelijke groet, Ruben.

Alixoft schreef:Logisch dat hij elke dag moet tanken, elke 2 dagen nieuwe banden nodig heeft en elke 3 dagen nieuwe fuseekogels.
Avatar gebruiker
Ruub-ster
Erelid
Erelid
 
Berichten: 7782
Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
Woonplaats: Sliedrecht
Roepnaam: Ruub
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: A124 Cabriolet E220 automaat.


Keer terug naar Andere dingen W201 en andere C-Klasse

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron