Ik ben Michiel en woon in Westervoort met mijn twee kinderen. Sinds vorig jaar gescheiden en aangezien mijn ex onze auto mee nam was dat voor mij de uitgelezen kans om een lang gekoesterde droom in vervulling te laten gaan.
Een youngtimer met automaat en 6 cilinders onder de kap waar ikzelf nog lekker aan kan sleutelen.
Na wat te hebben rondgezocht kwam ik mijn huidige auto tegen. Het is een W201 (uiteraard) uit 1987....een heerlijke 2.6 en dus een 6-cilinder. De auto heeft net 250.000 km gelopen en dus kan hij nog velen jaren mee. De auto heeft natuurlijk de nodige gebruiksporen, maar over het algemeen ziet hij er nog heel netjes uit. Dit wil ik ook graag zo houden, dus ben ik begonnen om te auto (daar waar nodig) op te knappen.
Inmiddels heb ik de auto alweer een aantal maanden.
Het eerste wat moest gebeuren was de brandstofpomprelais vervangen. Deze was kaduuk. Ik dacht eerst dat het de brandstospomp was, maar na de nodige uurtjes zoeken bleek het dus de relais te zijn.
Ook heb ik er twee nieuwe achterbanden op gezet. Was heel erg nodig, want ik stond laatst 180 graden gedraaid toen ik iets te enthousiast een bocht maakte op nat wegdek.
Toen waren de bougiekabels aan de beurt. In kabel 2 zat een breuk en dat vind ik niet prettig rijden. Dus een mooie set NGK kabels besteld en die gemonteerd. Staat wel mooi hoor, die blauwe kabeltjes.
Ik merkte dat de eindemper lek was en aangezien de APK er aan zit te komen was dit een uitgelezen kans om een mooie nieuwe RVS (sport)einddemper te monteren vanaf de middendemper. Nu komt het mooie 6-cilinder geluid nog beter tot zijn recht. Prachtige diepe brom. Niet te overdreven.
Afgelopen week ook een set verlagingsveren ontvangen, 60 mm voor en 45 mm achter. Ook 1 nops veerstoppen besteld omdat er nu 3 nops veerstoppen onder zitten. Deze set ga ik binennkort monteren.
Ook de radio vertoonde kuren en was dus ook aan vervanging toe. Nu een mooie Pioneer gemonteerd met bluetooth, handsfree bellen dus. Alles netjes weggewerkt, het microfoontje via de binnenverlichting laten lopen. In mijn dozen vol onderdelen kwam ik twee zonnekleppen met spiegeltjes en verlichting. Dit vond ik wel een leuke uitdaging om deze werkend te krijgen in de auto. En aangezien het dakpaneel er toch af was om het microfoontje te monteren heb ik maar direct bedrading aangelegd voor de zonnekleppen.
Tussendoor ook nog even de kachelmotorvervangen was die was er mee gekapt.
Al met al de auto de afgelopen maanden de aandacht gegeven die hij verdiend. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Het is dus mijn bedoeling om de auto niet helemaal terug in originele staat te krijgen. Ik denk dat ik velen hier nu tegen de schenen trap, maar ik heb een bepaald beeld voor me met wat ik met de auto wil. Een lekkere badass auto. En aangezien ik nogal eigenwijs ben trek ik mijn eigen plan
