De automaat hoort boterzacht te schakelen, wel is het zo dat alles mechanisch werkt.
Een automaat moet bij weinig vermogen zacht schakelen terwijl bij vol gas de bak harder moet schakelen om doorslip te voorkomen, dit word geregeld met de vacuum leiding.
Als je vol gas optrekt en net voor het schakelen je gas loslaat kan hij dus nog iets te hard schakelen, maar onder normale omstandigheden en zeker bij rustig rijden schakelt de bak niet voelbaar en hoef je hem ook niet te helpen met het gas.
Zelf had ik pas geleden dat de bak te hard schakelde, de olie stond netjes dus ik vermoede dat de vacuumleiding losgeschoten was, dit bleek niet het geval maar bij verder zoeken bleek er een verstopping in de leiding te zitten.

- P1140453 (1024x683).jpg (549.66 KiB) 1464 keer bekeken
Ik heb een 2.5 diesel, het vacuum komt bij een diesel vanaf de pomp die voor op het blok zit en word op de brandstofpomp geregeld.
De leiding met het blauwe ringetje heeft een doorstroombegrenzertje dit zat bij mij verstopt.
Als je het slangetje lostrekt kun je het er met een boortje van 3mm uitdrukken en schoonmaken.
Ergens ben je nergens.