klinkt als hetzelfde probleem als ik heb!
laten we vanaf het begin beginnen.
als je motor gestart is en stationair loopt
hoe staat je economy meter dan? (mits je die hebt)
Deze moet helemaal naar links staan.
Als hij in de stationair stand niet volledig naar links staat kan het zijn dat je een vacuum lek hebt waardoor je motor gewoon wat beroerder gaat lopen en afslaat na het starten.
----
Is je motor goed afgesteld op toeren / Co²?, dit kan ook startproblemen veroorzaken.
Heb je een ontsteking met vacuum vervroeger of niet? dit kun je controleren of er aan je toerenbegrenser , rechts onder je motorkap zit een blokje met een aantal stekkers en daar staat iets van 4cil. 6.200 toeren per min. als daar boven nog een hele fritsfrats bij aan zit heb je een vacuumvervroeger en word je ontsteking automatisch bijgeregeld.
is dit niet het geval is de vraag of je ontsteking goed staat afgesteld.
---
Als je het contact omdraaid, dus nog niet start! hoor je dan de benzine pomp 2 seconden lopen? (druk op bouwen)
en als je motor loopt hoor je dan de pomp lopen? (even je hoofd aan de voorkant van je linkerachterband houden onder de auto en dan hoor je wat gezoem te horen)
---
Of je hebt hetzelfde probleem als ik, Er word geen brandstofdruk opgebouwd in je brandstof systeem.
bij koude motor start hij als een zonnetje naar ietswat doorstarten en bij warme motor is het een ramp. Ik heb alle sensoren en bekabeling nagekeken en deze werkt naar behoren.
Nu heb ik gecheckt of de benzine pomp druk op bouwt. dit is niet het geval bij mij.
in dat geval kan de Benzine filter verstopt zitten waardoor de brandstof er niet echt doorheen komt en daardoor je motor eerst afslaat omdat hij geen brandstof krijgt.
De pomp kan niet genoeg druk leveren waardoor de brandstof ook niet overkomt of de juiste druk heeft.
Of je accumulator onder de motorkap of bij je brandstof pomp kan defect zijn waardoor de druk niet bewaard blijft in je benzine leidingen.
Een leuke om dit te testen is om even de brandstofslang onder je luchtfilterhuis los te draaien. doe dit als de motor uit is en van het contact af
hier MOET brandstof uit spuiten. doet dit het niet is er een defect in je brandstofsysteem waardoor de druk er niet in blijft of niet word opgebouwd.
in dat geval heb je hetzelfde probleem als ik