door 4000ds devil » 14 jul 2011, 19:24
Post hier je andere hobby. Ik heb na mijn W201 ook een grote voorleifde voor bandrecorders en cassettedecks. Ik heb 15 Akai bandrecorders en 23 cassettedecks waaronder 12 van Akai.
Het oude Japanse Akai is mijn merk. Op zolder heb ik een studio waar ik luister, repareer, afregel en reviseer. Ik vervang elko's en transistoren en kan playback en record levels afstellen evenals koppen stellen op mijn oscilloscoop. Ook kan ik met mijn toongenerator signalen uitsturen.
Ik heb van al mijn decks de snaren vervangen en zit bij diverse forums. Dit doe ik al jaren en heb de hele zolder vol staan met versterkers, tuners en het boven genoemde. Nu zit ik ook hier op het forum hetgeen mij prima bevalt. De auto bevalt me ook prima en ik ben er verliefd op geworden. Een bandrecorder klinkt mooier dan een cd speler, een cd speler klinkt metaalachtig en niet mooi vol zoals een tapedeck. Ik heb in het verleden er een stuk of 50 gehad van Akai, Sony, Teac, Philips, Revox en Grundig. Omdat ik de Akai bandrecorders het mooist vind kwa design, constructie en kwaliteit heb ik alle niet Akai's verkocht. De bouwkwaliteit is super en ze zijn zeer betrouwbaar, de mijne komen uit de 70 tot halverwege de jaren 80 en ze spelen allen nog super. Ben benieuwd naar andere hobby's hier. Groeten Chris.
Mercedes: Das haus