Ik denk al een tijdje na om een 2.6 te kopen. De 2.0 met LPG verkopen of inruilen. Vandaag ter oriëntatie 2 auto's bekeken. De eerste bij aaben youngtimers waar een schitterende sportline staat. Helaas is die ver boven budget maar wilde hem toch even zien.
De volgende staat in Breda te koop. Bij een bedrijf met wat negatieve reacties via internet maar toch ook maar langsgegaan en de auto bekeken. Niet alles zal verkeerd gaan toch?
http://occasions.autobedrijfgdamen.nl/M ... o=gallerijIk moet zeggen de auto staat er netjes bij. Eigenlijk zoals op de foto's. In de advertentie zegt men nieuwstaat maar dat weten we wel natuurlijk. Dat is flauwekul. Onder de kap vond ik 2 kleine plekjes. Onder de auto ziet het er goed uit. Verder natuurlijk nog wel wat op aan te merken hier en daar, maar eigenlijk dus best goed. Die wieldoppen zijn mijn smaak niet. Ook onder de kap ziet het er erg goed uit. In vergelijking met de sportline bij aaben ook gewoon goed. Maar de sportline is dus echt prachtig. Ik denk dus dat de kilometerstand opgave niet verkeerd hoeft te zijn. Maar zeker ben ik er niet van helaas. Toen ik de kofferdeksel opende kwam een flinke straal water uit het slot. Dat probleem kennen we ook. Is makkelijk op te lossen. De auto stond binnen maar was deze ochtend gewassen. Verder is de auto opnieuw gespoten en heeft mooie leren bekleding en aardig wat opties. Behalve de opgegeven niveauregeling klopt volgens mij niet. Verkoper wees me op het tankje linksvoor maar dat is vlgs mij voor asd.. Er zit ook geen schakelaar of iets dergelijks voor niveau regeling.
Ik ben weer vertrokken om er over na te denken. Want wat zijn de voor en nadelen van een andere auto om als dagelijkse auto te rijden voor mij? ( ik rij 10000 tot 12000 km per jaar)
Het rijd natuurlijk hopelijk iets beter met meer comfort. Airco enzo. Door die 10 tot 12k per jaar vallen de kosten voor benzine en WB nog wel mee. Straks moet ik ook voor LPG WB gaan betalen dus ik dacht dan maar wat luxer rijden.
Onderhoud zal wat meer gaan kosten neem ik aan. Ook misschien soms een boete voor te hard rijden. En eigenlijk bevalt de 2.0 prima, behalve de wegligging. Dat zou ik wel beter willen. Misschien haal ik de gastank er volgend jaar maar weer uit en ga andere schokdempers en veren monteren. Ik weet wat ik heb en niet wat ik krijg. En bij een andere auto moet ik natuurlijk weer geld bijlappen.
Hmm... Nog maar even over nadenken...