W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 24 jan 2020, 18:03

Afstellen injectiepomp : millivoltmethode

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderator: Bram Jansen

Afstellen injectiepomp : millivoltmethode

Berichtdoor Andyam » 30 dec 2019, 09:22

Heeft er iemand ervaring met het afstellen van de injectiepomptiming met behulp van de 'millivoltmethode'?
Hierbij zou men de spanning over de gloeibougies meten om zo een indicatie te hebben van de temperatuur van de
de voorkamer.
Andyam
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Afstellen injectiepomp : millivoltmethode

Berichtdoor RD500SEC » 01 jan 2020, 16:26

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord.
Een gloeistift is ervoor gemaakt om de voorkamer te verwarmen bij een koude start, niet om temperatuur te meten.
Als het al mogelijk is, vraag ik mij af hoe nauwkeurig een dergelijke meting zou zijn, wat betreft de temperatuurmeting. Een oudere gloeistift zal ook veel invloed hebben op een dergelijke meting.
Bovendien: hoe verhoud zich de temperatuur ten opzichte van de timing?

Wel heb ik gehoord van de overloop methode, waarbij de pomp voorzien wordt van een zwanenhals om zo het inspuitbegin vast te stellen aan de hand van brandstof die uit de zwanenhals druppelt;
En de afstelling met een stroboscooplamp dmv speciale Mercedes apparatuur.

En van het tooltje om de pomp te blokkeren voor de statische afstelling, voorafgaand aan de dynamische afstelling met de speciale apparatuur.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Afstellen injectiepomp : millivoltmethode

Berichtdoor W201-190E » 01 jan 2020, 22:08

Als je ervaring hebt dan is het niet zo moeilijk om een dieselpomp af te stellen.
Draai aan de pomp en als er diesel uit de leiding van de 1e cilinder komt dan staat hij op tijd.
Ik heb het altijd zo gedaan en altijd goed gegaan.
W201-190E
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 28 aug 2016, 09:38
Roepnaam: Faith
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W211 E320 CDI


Keer terug naar Diesel specifiek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten