[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Achterruit rubber en de hemel : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 07 mei 2025, 15:32

Achterruit rubber en de hemel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Achterruit rubber en de hemel

Berichtdoor Bram Jansen » 25 apr 2015, 15:30

Mijn achterruit lekt dus heb er een nieuw rubber voor gekocht en ga de ruit eruit halen om de klus te klaren.

Bij het kijken naar, hoe en wat viel mij op dat de hemel achter het rubber zit.

Mijn vraag is: Zet ik de ruit terug, eerst met het rubber tegen de bovenkant, zodat je meteen de hemel erin vast hebt.
Of zet je de ruit eerst op de onderkant, ligt aandrukken, touwtje erdoorheen, en frummel je later de heel tussen het rubber.

Graag wat tips.

Lex
Bram Jansen

Re: Achterruit rubber en de hemel

Berichtdoor Fietsensloper » 25 apr 2015, 16:10

Je legt hem er in z'n geheel op, de boven of onderkant eerst haken wil eigenlijk niet. Ik heb dit klusje 2 weken terug gedaan ;)
De hemel zit wel zo strak om de carrosserie heen dat die vanzelf wel blijft zitten :)
Even een touwtje door het nieuwe rubber heen om hem over de rand heen te krijgen is heel belangrijk, ik denk niet dat je het zonder voor elkaar krijgt.
En vergeet niet dat eerst de sierstrippen in het rubber moeten voordat je hem in de auto zet ;)
*Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen :|
Fietsensloper
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Achterruit rubber en de hemel

Berichtdoor Bram Jansen » 25 apr 2015, 16:13

Begrijpelijke uitleg Simon, dankjewel. Heb het een keer gedaan bij mijn W126 maar herinner mij niets over de hemel, wel van het touwtje, haha.

Lex
Bram Jansen

Keer terug naar Techniek W201