(achter) lichten mogen alleen onder TUV/E-keur verkocht worden wanneer er een reflector ingebouwd zit, óf wanneer er twee losse reflectoren bijgeleverd worden. Wanneer t laatste het geval is moeten ze dus wel nog worden gemonteerd! Bij mijn weten mogen de reflectoren niet op de achterlichten zelf geplakt worden, maar de exacte regels zou je even na kunnen lezen. Losse reflector-stickers achterop de Benz plakken is natuurlijk ook geen gezicht...
De precieze eisen kun je vinden in de 'Regeling Voertuigen' ofwel Rv.

Paragraaf §10 uit hoofdstuk 5.2 beschrijft de eisen die aan verlichting gesteld worden.
Nu vind ik al dit soort regeltjes typisch Nederlands; je kunt bij wijze van spreken nog geen scheet laten zonder dat daar bepaalde voorschriften aan te pas komen, maar... Wanneer je je wagen 's avonds ergens in de berm parkeert is het toch prettig dat er een stel reflectoren op zitten!
Daarbij loop ik liever niet t risico om staande gehouden te worden vanwege iets knulligs. Voor mij reden te meer om t bij de originele lampen te houden, of in ieder geval goedgekeurde 'vervangingsdelen'.
Nu ben ik wel benieuwd of de lampen ook daadwerkelijk reflectors missen ??