door Japie » 08 dec 2015, 19:34
Begin eerst een met de onderdruk, haal de vakuumslang eens los en kijk of hij dan anders schakelt, schakelt hij dan ineens hard dan is de oorzaak waarschijnlijk een verstopping.
Verstopping zit dan in de regelaar op de pomp of in de begrenzer die in de slang zit.
in dat slangetje waar dat blauwe klemmetje rond zit, zit een begrenzertje die wel eens verstopt kan zitten.
Het regelapparaat (ben de benaming even kwijt) wil ook wel eens verstopt zitten, is een duur ding maar je kunt hem ook gewoon openmaken, pas op dat het veertje niet wegschiet.
is een eenvoudig meganiekje, netjes schoonmaken en inspuiten met teflonspray.
na schoonmaken even afstellen als volgt: als de twee bevestigingsboutjes nog loszitten vol gas geven(met motor uit) dan het apparaatje met de klok meedraaien tot je weerstand voelt, in die positie de twee boutjes vastzetten.
Het apparaatje regelt de hoeveelheid onderdruk die naar de automaat gaat zodat hij bij volgas hard schakeld en bij weinig gas zacht schakeld.
(de bowdenkabel zorgt voor het tijdstip, vroeg of laat schakelen)
- Bijlagen
-

- P1140452 (1024x683).jpg (541.49 KiB) 2016 keer bekeken
Ergens ben je nergens.