Hallo allemaal,
Mijn 2.5 liter diesel met automaat heeft sinds een paar dagen een probleem.
Wanneer er naar de hoogste versnelling geschakeld hoort te worden begint de bak te slippen.
Het motortoerental gaat omhoog maar er vind geen versnelling meer plaats.
Nu heb ik een manometer gekocht en het volgende gemeten: (vaccuumleiding onderdrukdoos losgekoppeld)
Werkdruk/moduleerdruk: 3,5 bar.
Hoofddruk stationair: zeer snel wisselend tussen 13 en 18 bar.
De werkdruk heb ik vervolgens bijgesteld door 1,5 slag terug te draaien, nu is die 2,8 bar.
Het maakt bij mij niet uit of ik stationair meet of 50 km/h rij, de werkdruk is altijd gelijk?!
Nadat ik de werkdruk had versteld is het probleem zoals ik verwacht had alleen maar erger geworden, de bak schakelt nu helemaal niet meer na zijn 4 en begint gelijk te slippen na zijn 3.
De hoofddruk was eigenlijk niet te meten, de naald van de meter trilde zeer snel tussen ongeveer 13 en 18 bar.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Of is mijn automaat gewoon aan revisie toe.
Mvg, Sem Postma