Het is nu 09 mei 2025, 23:14
Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.
door Mercedes W201 '86 D » 15 aug 2012, 03:19
De bak schakelt niet goed(niet soepel) in zijn 1. Soms moet ik eerst naar zijn 2 gaan en vervolgens naar zijn 1 dan pakt ie 'm en soms pakt ie 'm gelijk in zijn 1
De koppelingsplaat is vervangen in november 2011, sindsdien ongeveer 30000 km mee gereden.
Dit probleem heb ik al sinds november 2010. Verder nooit geen problemen gehad. Maar was benieuwd of het in de toekomst wel voor problemen kan gaan zorgen.
-

Mercedes W201 '86 D
- Gold Boarder

-
- Berichten: 275
- Geregistreerd: 27 maart 2012, 20:59
- Woonplaats: Rotterdam
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Prometheus » 15 aug 2012, 06:24
Ik neem aan dat je de drukgroep ook hebt vervangen, maar het klinkt als versleten synchromessen. Bakrevisie dus.
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is en "
HR brigade
-

Prometheus
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 13 feb 2012, 13:46
- Woonplaats: Hoorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
-
door Mercedes W201 '86 D » 15 aug 2012, 19:56
Geen flauw idee. De auto's was toen nog in bezit van mijn vader, welke deze heeft laten repareren in een zwarte garage.
Sindsdien ben ik daar vaste klant. En ben ik bij elke reparatie aanwezig. Alleen dus niet bij toen de koppelingsplaats werd vervangen. Heeft in totaal 500 euro gekost inclusief de bougies (4x keer). 330 euro voor de koppelingsplaat, die had een specifieke afmeting.
-

Mercedes W201 '86 D
- Gold Boarder

-
- Berichten: 275
- Geregistreerd: 27 maart 2012, 20:59
- Woonplaats: Rotterdam
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Prometheus » 16 aug 2012, 09:09
Gezien het bedrag zou de drukgroep daarbij moeten hebben gezeten. Hebben ze de schakelstangen wellicht niet goed teruggezet ?
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is en "
HR brigade
-

Prometheus
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 13 feb 2012, 13:46
- Woonplaats: Hoorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
-
door Mercedes W201 '86 D » 16 aug 2012, 13:08
ik heb werkelijk waar geen flauw idee. Ik heb wel de onderdelen zien liggen voordat de auto van onder werd gedemonteert. Maar weet niet hoe een drukgroep eruit ziet voor de 190
Het ene verschil wat ik gemerkt had/heb is dat de koppeling lichter aanvoelt tijdens het indrukken, welke voorheen heel zwaar was en waarbij het rijden voorheen leek op benzine rijden. Dus het links inhouden en gas geven als bij een benzine auto.
-

Mercedes W201 '86 D
- Gold Boarder

-
- Berichten: 275
- Geregistreerd: 27 maart 2012, 20:59
- Woonplaats: Rotterdam
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Prometheus » 16 aug 2012, 14:02
Dat is de hele set, koppelingsplaat, drukgroep en lager, bij elkaar.
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is en "
HR brigade
-

Prometheus
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 13 feb 2012, 13:46
- Woonplaats: Hoorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
-
door Mercedes W201 '86 D » 16 aug 2012, 14:37
ik neem aan dat de linkse schijf de koppelingsplaats is? Die van mij was toen aan de binnenkant krom, die uiteinde.
Ok dus dat is wat ik heb gezien, ik ga er van uit dat hij de juiste onderdelen erop heeft gezet.
Wat kan er anders mis zijn?
-

Mercedes W201 '86 D
- Gold Boarder

-
- Berichten: 275
- Geregistreerd: 27 maart 2012, 20:59
- Woonplaats: Rotterdam
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Prometheus » 16 aug 2012, 14:43
Zoals ik al zei, versleten synchromessen. Andere bak zoeken dus

"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is en "
HR brigade
-

Prometheus
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 13 feb 2012, 13:46
- Woonplaats: Hoorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
-
door HansMercedes » 23 aug 2012, 19:59
Als een bak tijdens het schakelen kraakt zijn inderdaad je syncromess ringen versleten ,maar ik lees dat je alleen problemen hebt bij het schakelen naar de eerste versnelling . Wat voor bak olie is er gebruikt ??? er hoort namelijk ATF in en ja ook in de hand bak ,anders gaat hij zwaar schakelen grt hasn
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Mercedes W201 '86 D » 23 aug 2012, 21:18
Gewoon ATF olie. Ligt het misschien niet aan de schakelmechanisme? Dit is niet vervangen tijden het vervangen van de koppeling,
-

Mercedes W201 '86 D
- Gold Boarder

-
- Berichten: 275
- Geregistreerd: 27 maart 2012, 20:59
- Woonplaats: Rotterdam
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Prometheus » 24 aug 2012, 06:38
Schakelmechanismes hoeven o.h.a. niet vervangen te worden bij een plaatwissel. Bovendien zou je dan bij iedere schakeling naar een andere versnelling problemen moeten hebben.
In hebben ze nog een 5-bak liggen.
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is en "
HR brigade
-

Prometheus
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1342
- Geregistreerd: 13 feb 2012, 13:46
- Woonplaats: Hoorn
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
-
Keer terug naar Diesel specifiek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten