Hallo Hans,zaterdag de Benz van johan opgehaald in Roswinkel.Alles gedemonteerd voor de ontsteking en er bij mij opgezet maar tot mijn grote verbazing is mijn auto niet meer aan te krijgen.Alles weer origineel terug gedemonteerd maar dat werkt ook niet meer.Hij draaid wel rond maar knalt soms in de uitlaat dus zou je zeggen ontsteking niet goed.Alle kabels gecontroleerd en module verwisseld maar geen resultaat,inmiddels is mijn accu leeg en heb met de monteur gebeld en nu gaat waarschijnlijk morgen de auto naar een werkplaats waar ik iets meer mogelijkheden heb.Zal waarschijnlijk zelf het probleem moeten zoeken en vind maar in zo'n werkplaats heb je iets meer mogelijkheden dan thuis.
Ik had nog een vraag aan jou over de bobine en dat is als ik mijn auto start en de multimeter op de + en - hou van de bobine hou meet ik geen spanning maar houd ik nu de + op de bobine en de massa op de auto dan meet ik 12 volt.Hoe werkt dit eigenlijk,moet ik daar trouwens een gelijkspanning meten of een wisselspanning,kan ik ook gewoon een massa leggen van de auto naar de - van de bobine of gaat dit niet werken want als dat wel zou kunnen en hij zou dan starten dan weet ik in ieder geval dat het toch in de kabels zit.
Ondertussen leer ik wel steeds meer over autotechniek terwijl ik eigenlijk loodgieter van beroep ben haha

.Ook dit probleem ga ik wel vinden maar bezit niet alle kennis om het probleem meteen te vinden.Alvast bedankt Mvg Daniel