Dag allemaal,
De auto is weer terug en rijd een heel stuk beter. Uiteindelijk hebben ze het hele systeem gecontroleerd en hebben ze de benzine pomp vervangen, accumulator vervangen en de drukventiel vervangen. Daarna was het starten nog steeds moeizaam en hebben ze verder naar de bedrading gekeken. Ze merkte namelijk dat ze continue andere waarden kregen en dachten daarom aan een breuk in de kabels.
Wat uiteindelijk bleek te zijn: er is in Duitsland verplicht een katalysator onder gebouwd en een lambda zonde. Dit kastje wat tussen de bedrading zat was uiteindelijk de boosdoener. Ze hebben alles doorgesoldeerd en tada probleem is verholpen.
Dus starten koud duurt wel 3 a 4 slagen maar warm start hij echt super snel nu.
Enige wat ze nog aangaven is dat de door mij achteraf ingebouwde potentiometer niet lekker werkte en adviseerde mij om een originele in te bouwen van Bosch. Je merkt ook dat hij heel iets schokkend nog is bij het intrappen van het gas. Ik kan dit overigens prima zelf weer doen.
Maar het rijden is een wereld van verschil nu. In eerste instantie merkte je dat hij sloom was en niet direct oppakte bij het intrappen van het gas en de nieuwe accumulator plus pomp zorgen voor een wereld van een verschil. Hij pakt direct op en is ook veel pittiger nu. Je voelt de 122 pk eigenlijk veel beter nu.
Ik ga verder met de auto, maar deze thread kan afgesloten worden wat mij betreft. Bedankt voor alle reactie en hulp. Op naar interieur en chassis. Ga eens kijken of ik de instapplekken op de stoelen kan verbeteren en een paar plekjes en deukjes weg werken.