door Snelle diesel » 13 okt 2012, 20:39
Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen.
Ik ben een liefhebber van de ster, en voornamelijk van het oude type 190. Dit is mijn smaak, niet te klein, niet te groot, degelijk, stoer, luxe, alles wat Mercedes groot heeft gemaakt en wat een Mercedes nodig heeft. Mensen lees wel: mijn smaak, ik respecteer iedereen die een andere smaak of mening heeft!!
Ik ben de laatste tijd bezig met mijn laatste project. Dit begon met een belastingvrije 190D uit 1985. Hier wilde ik een snellere Turbo diesel inbouwen. Ik een 190TD bj1988 bijgekocht, maar deze motor binnen 2 weken stukgelopen. Cilinderkop stuk, klepzitting, kop eraf blijken alle andere zittingen ook scheurtjes te hebben. Met het gegeven dat de automaatbak niet fijn schakeld, ben ik weer op andere ideeën.
Graag wil ik een nieuw type diesel inbouwen met een heel fijn schakelende automaatbak.
Nu zou ik graag via dit forum erachter willen komen of dit project een kans van slagen heeft, en wil dit komende winter gedurende restauratie en ombouw jullie op de hoogte houden. Nu eerst de vraag, welke diesel met bak moet ik pakken?
Ik hoop een iteressant onderwerp te hebben voor dit forum.
met de aller vriendelijkste groeten,
snelle diesel Stef