door Anne-MarieDS » 21 jul 2012, 09:07
Hoi,
Ik ben Anne-Marie.
Ben op deze site terecht gekomen, omdat ik mijn oude mercede een nieuw baasje wil laten bezorgen. Vind het echter wel leuk om dit forum vaker te gaan gebruiken, want ik ben uiteraard weer mercedesrijder.
Ben mn autocarriere begonnen met een fiat500 die we geimporteerd hebben uit Italië. Vervolgens overgestapt op een citroen DS23 Pallas injectie halfautomaat toen ik een grotere auto nodig had. Nadat deze auto te veel onderhoudskuren ging krijgen en roest, ben ik per ongeluk overgestapt op een 200 uit 1986. Ik had een auto nodig en een goede kennis en tevens automonteur had nog een Mercedes staan. Mercedes? Zou ik een Mercedes willen rijden? Moest meteen aan mn opa denken die altijd Mercedes reed en waar ik vroeger veel mee ben wezen toeren. Tijdens de proefrit dacht ik dat de moter uitgevallen was. Zo stil was de moter. Heerlijk rustige auto. Dus meteen verkocht.
Toen ik verder van mn werk ging wonen, wilde ik wel diesel rijden, maar eigenlijk geen afstand doen van mn heerlijke auto. Gelukkig wist ik via via een 190D uit 1989 op de kop te tikken. Slagje kleiner dan ik gewend was en in mijn ogen erg veel kilomters op de teller (332000), maar dat scheen helemaal niet uit te maken. Oliedruk was goed, dus ik zou er tot de miljoen mee kunnen rijden. Ja, ja dacht ik nog...
Nu ben ik acht jaar verder en sta ik op de 575000. Op naar de 6 ton. Voor mij echt een sport. Ik weet zeker dat hij het gaat halen. Bovendien leuk om tijdens een slipcursus met collega's er achter te komen dat juist mijn auto vele male beter uit de test kwam dan meerdere hippe nieuwe auto's.....
Alleen toen kwam het telefoontje: mn schoonzusje had 2 jaar geleden een 190 uit Duitsland gehaald: roestvrij en belastingvrij. Testijds leek me dat ook wel wat. Dus die meneer had aangegeven contact op te nemen als hij nog eens tegen zo'n goed exemplaar zou aanlopen. En zo gebeurde het dat ik die avond een aanbod kreeg voor een mooie impala kleurige 190D uit 1985 van de eerste eigenaar met bijna 5 ton minder op de teller. Ja, wat doe je dan...?
Eigenlijk wil ik mijn auto naar de 6 ton rijden, dat was vor mij de sport. En APK zit er oook nog bijna een jaar op. En juist wat zaakjes laten repareren.. Maar ja, hij gaat wel aardig wat roest krijgen her en der langs de zijkanten. . Dus toch maar voor de langerere termijn gekozen. Hoop alleen zo dat er iemand in Nederland is die ik er blij mee kan maken en hem naar de 6 ton wil rijden. Vandaar dat ik hier op het forum een kijkje wil nemen: zoeken naar een nieuw baasje, kennis delen over mn nieuwe auto en waar ik benieuwd naar ben is hoeveel er bij jullie op de teller staat!
Vandaag krijg ik trouwens mn nieuwe auto terug van de spuiter. De mevrouw die hem in Duitsland verkocht had m beter anderhalf jaar eerder kunnen verkopen:ze kon niet meer zo goed de garage in en uitrijden.... Heb trouwens alle bonnen nog van haar van het onerhoud. Ze is er erg zuinig op geweest. Behalve dan de krasjes op de lak..
Anne-Marie