[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4829: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Zo worden wij allemaal genaaid. : Andere dingen W201 en andere C-Klasse

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 16 mei 2025, 23:58

Zo worden wij allemaal genaaid.

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Zo worden wij allemaal genaaid.

Berichtdoor Sterretje1968 » 19 jul 2012, 23:39

Het heeft niets te zoeken op een autoforum maar toch wil ik dit onder de aandacht brengen.
Excuus voor de hoeveelheid tekst maar dit is gewoon té erg voor woorden.
En denk niet dat het alleen in Amerika gebeurt, het bedrijf zit ook in Nederland en Nederland laat producten toe van dit bedrijf.
Het treft dus ook jou door de producten die je gebruikt en/of nuttigd!!

En dan vooral deze stukjes: Background on Monsanto.
Als het zo doorgaat dan hebben ze binnen zeer korte tijd ongelimiteerde macht, voor zover ze dat nu al niet hebben.

Ik vind het te eng voor woorden.
Sterretje1968

Re: Zo worden wij allemaal genaaid.

Berichtdoor Alixoft » 20 jul 2012, 07:30

Hahha, leuk dat je dit onderwerp ook aan snijdt. Monsanto is inderdaad al jaar en dag marktleider en daardoor monopolist in het creëren van het voedsel dat we eten. Er zijn berekeningen geweest dat biologisch voedsel (wat duurder is om te maken) uiteindelijk goedkoper zou zijn dan de verkoop van genetisch gemanipuleerd voedsel, wat dus kunstmatig een beetje hoog wordt gehouden. Echter, blijft de mens een kuddedier en blijven we nutteloos consumeren en graaien. Een dergelijk bedrijf speelt gewoon in op de luiheid, koopgraagheid en hersenloosheid van de standaard burger.

Ik geef ze geen ongelijk.

Dit verhaal / deze feiten zijn al jaaaren bekend, echter vind ik het artikeltje erg amateuristisch opgesteld. Geen bronvermeldingen, geen diepgang, en alleen maar opsommingen van niet-direct-traceerbare feiten. Op een website waar meer van zulke verhalen, zo niet conspiracy theorieën staan.

Bruno Sacco = held || Droomwagen: W126 300SDL ||
Alixoft
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor VmaX » 20 jul 2012, 09:49

We moeten niet al te hard achter het vaak overdreven hysterische toontje van de paniekzaaiers van de conspiracysites (aka aluhoedjes) aan rennen maar soms hebben ze wel een punt.
Gentech is een wetenschappelijk technische ontwikkeling die wie niet tegen moeten maar ook niet tegen kunnen houden. Bij een groeiende wereldbevolking zal de opbrengst van de oogsten omhoog moeten en bij bepaalde plantenziektes zullen miljoenen sterven tenzij we onze gewassen daar tegen bestand maken. Gentech is noodzakelijk.

Maar Gentech kan ook misbruikt worden, en Monsanto is een supermachtige multinational die precies laat zien hoe een monopolist zijn machtige klauwen over de aardbol uitrekt en hoe een BigCorporation meer macht kan hebben dan de meeste landelijke overheden op deze aardbol.
Alleen landen als de VS en een Europa die goed samenwerkt kunnen misschien nog iets van de hebberigheid van deze super onderneming indammen als het daarvoor niet al te laat is.
http://www.greenpeace.nl/System-templat ... l=monsanto
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor Sterretje1968 » 20 jul 2012, 23:40

Sterretje1968

Berichtdoor Sterretje1968 » 23 jul 2012, 02:05

http://vimeo.com/30620523# (helaas in het Engels met Spaanse ondertiteling)

Ben benieuwd of er nog iemand is die na het zien van deze zéér schokkende film nog denkt aan complot theorieën...
Sterretje1968

Berichtdoor HansMercedes » 30 jul 2012, 21:34

Ik ben het helemaal met je eens Rene maar zie er maar eens wat aan te doen want wat je al zegt zijn deze mensen heel machtig en houden elkaar lekker bezig . de 1 vergiftigt je [orgaan uitval ] en de ander leverd de medicijnen . nu is dit 1 bedrijf ,maar zou me niets verwonderen als er nog meer bedrijfen op deze manier zaken doen . het zou niet mogen voorkomen in deze tijd grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee

Berichtdoor Sterretje1968 » 31 jul 2012, 17:13

Maar helaas gebeurt het wel Hans. :(
En het gebeurt steeds meer.

Als je als consument niets doet, dan zal er niets positiefs gebeuren.
Je kan als consument héél wat meer doen als je denkt.
Natuurlijk moeten je financiën dat wel toelaten.
Maar ook al kan je eerlijke producten niet betalen, dan nog kan je als consument veel doen.
Denk eraan, de fabrikanten hebben ons nodig, niet andersom.
Als je kijkt naar Wal-Markt, de grootste supermarkt ter wereld, die hebben al een aantal verbeteringen gedaan omdat de consument dat eiste.
Supermarkten zijn afhankelijk van ons, wij niet van hen.

Maar er zijn ook andere mogelijkheden.

Vriend van mij haalt een deel van een koe bij een boer. (niet het dier zelf maar een vleespakket)
Kost hem (ik dacht) € 75,-- en hij weet dat dit eerlijk vlees is. (en ook veeeel lekkerder)
Nadeel is dat je wel een grote vriezer moet hebben en dat je alles af moet nemen.
Je kan dus niet alleen voor biefstuk of gehakt kiezen.
Alles wordt eerlijk verdeeld over een aantal pakketten.

Ook haalt hij voor € 10,-- mooie eerlijke grote aardappelen (25 kilo) bij een boer in Zeeland.
Perfect om zelf friet van te maken.
Helaas hebben ze die grote aardappelen (voor zover hij weet) alleen daar. :(

Verder kan je kijken waar je eerlijke groenten kan kopen (bij de boer) of ze zelf verbouwen. (volkstuintje)
En via internet kan je nagaan welke producten eerlijk zijn.
Zo zitten er (in ieder geval in Amerika) in b.v. GGO (genetisch gemodificeerd organisme) of GMO (genetically modified organism) in.
In Europa gelukkig (nog) niet.
is nu bezig met een megacampagne op Kelloggs tegen te houden en de leugens van dat bedrijf te ontkrachten.

In Amerika zit in 70% van het voedsel in de supermarkten GMO's.
In Europa 5%.
Wat mij betreft, 5% teveel.

Natuurlijk moet de politiek/EU meewerken en de stompzinnige subsidies stopzetten.
Het moet toch niet kunnen dat slecht voer goedkoper is dan gezond voedsel.
Maar de consument wordt gewoon dom gehouden c.q. gemaakt.
Via internet is zoveel te vinden maar de meeste mensen die dit lezen denken, ach, het zal wel, zal mijn tijd wel duren.
Op die manier wordt dit alleen maar erger en krijgen bedrijven als Monsanto macht, heel veel macht.
Voor oorlogen heb je dadelijk geen bommen meer nodig, als je het voedsel beheerst, dan heb je de macht.
En Monsanto heeft de macht want ze hebben een pattent :x op veel GMO's. (Ze hebben pattent op 90% van de sojabonen, op katoen (BTcotton), mais, suikerbieten en ga zo maar door. Mais is b.v. een bouwblok voor heel veel dingen. Bezit je mais dan bezit je de rest ook. Op patenten zitten n.l. royalties en wij betalen die!!!)

Helaas zitten er (ex)-Monsanto medewerkers in de Amerikaanse regering e.d. en hebben ze een zooitje lobbyisten die geld als water hebben.
Een ex-Monsanto directeur is de directeur van de FDA. (en zo zijn er nog veel meer ex-Monsanto medewerkers die hele belangrijke baantjes hebben wij "onafhankelijke" instanties)
Hoezo belangenverstrengeling?
En denk nou niet dat wij er buiten staan als Nederlander want dan heb je het wel zo erg mis.
Monsanto heeft over de hele wereld zijn klauwen in ons leven.
Overal ter wereld worden boeren belazerd en uitgebuit en vele plegen er zelfmoord.

is een organisatie die zich inzet voor gezonder en eerlijker voedsel.
Zo willen ze b.v. dat, als er GGO's/GMO's in een product zitten, dit duidelijk op het etiket komt te staan.
Iets dat Monsanto en consorten koste wat het kost willen tegenhouden en ze schromen niet om dat op hele smerige manieren voor elkaar te krijgen. (eigen gewin gaat boven de gezondheid van mensen)
En als de consument niets doet dan mogen we dadelijk ook niet klagen dat wij kanker (of wat voor een ziekte dan ook, ook diabetes) krijgen want Monsanto verkoopt gewoon kanker!!!
Dat hebben ze al meerdere keren bewezen.

ARGH, wat kan ik pissig worden op dat soort bedrijven.
Sterretje1968

Berichtdoor VmaX » 31 jul 2012, 19:25

VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Sterretje1968 » 31 jul 2012, 21:54

Christiaan, zo bedoelde ik het niet.
Als de consument zegt dat ze geen gemanipuleerd voedsel willen dan is een supermarkt wel verplicht om daar iets anders voor aan te bieden.
Supermarkten willen tenslotte wel verlopen.
Sterretje1968

Berichtdoor VmaX » 31 jul 2012, 22:12

Ja ok, snap ik.
Maar ik ben bang dat we uiteindelijk op wereldschaal ook niet ontkomen aan genetisch gemanipuleerd voedsel.
Een x aantal jaren geleden was de wereldvoedselproductie volstrekt ontoereikend voor een paar miljard mensen. Door verbetering van de gewassen en moderne teeltmethodes is dat opgerekt tot een 10dubbele productie.
Maar met de explosieve groei van de bevolking in China, India, Indonesië en de Zuid-Amerikaanse landen bereiken we binnenkort opnieuw de grens. (en dan heb ik het nog niet eens over de honger in de wereld)
Het is óf genetische manipulatie óf stoppen van of inkrimping van de groei van de wereldbevolking.

Ik denk dat we dus uiteindelijk niet zonder genetische manipulatie kunnen. Maar het misbruik van die techniek door Monsanto, dáár moeten we wel een halt aan toe roepen. En daarvoor zijn afzonderlijke landen inmiddels al niet machtig genoeg meer voor.
Een consumenten boycot in de supermarkt zal niet werken, want als BigCorp de prijzen manipuleert zwicht 90% van de consumenten en danst naar de pijpen van de bigboys
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Sterretje1968 » 31 jul 2012, 22:40

Walmart is wel over stag gegaan n.a.v. consumentenacties.
Natuurlijk is en blijft het een gevecht.
Maar als je het gevecht niet aangaat dan verlies je op voorhand al. :(

Als consumenten tegen (b.v.) Kelloggs zeggen dat ze geen GMO's in hun cereal willen omdat ze het anders niet meer kopen, moet je eens kijken hoe snel het bedrijf de boel omgooit.

Vroeger was ik niet tegen GGO's/GMO's, mede omdat ik er niets vanaf wist. (we worden niet voor niets dom gehouden. Ze zeggen niet voor niets: Een domme consument is een blije consument)
Maar nu ik veel meer (schokkende) info heb gezien/gelezen ben ik er wel op tegen.
Van de buitenkant lijkt het een wondermiddel maar wat heb je er aan als dadelijk de gezondheidszorg niet meer te betalen is en mensen overlijden aan Kanker, diabetes e.d.?
Oke, is ook een middel tegen overbevolking maar niet de juiste vind ik.
Helaas zou ik niet weten hoe je de wereldbevolking wel in kan dammen.
Tja, geen kinderen nemen maar moet je dat eens in een land als Nederland zeggen, je wordt nog net niet aan de schandpaal genageld.
Er zijn heel veel mensen die vinden dat ze best kinderen kunnen nemen omdat zij het geld ervoor hebben.
Ik vind dat dus heel kleinschalig gedacht.
De manier zoals het in China gaat is ook niet dé manier.
Welke wel? Ik zou het niet weten. :(

Maar je maakt nog een (terechte maar makkelijke) denkfout.
Er worden zoveel vruchtbare gronden opgeofferd om mais of suikerbieten e.d. te verbouwen voor de biobrandstoffen. (zoals de E85 hier of de 10% die aan de brandstoffen worden toegevoegd)
Als men daar eens gewoon voedsel voor consumptie gaat verbouwen.
Hele hordes met boeren worden van hun land verdreven (omdat de landrechten nooit goed waren geregeld) en hun land wordt niet meer gebruikt voor consumptievoedsel maar voor biobrandstofvoedsel.
Daarbij is de grond waar GGO's/GGO's worden verbouwd na ca. 10 jaar dood, net als bij natuurlijke gewassen kan gebeuren als men teveel wil verbouwen.
Er zijn betere manieren dan pesticide inbouwen in gewassen of gewassen resistent te maken tegen de pesticide. (die je zelf verkoopt)
Die pesticide komt dus ook op jouw bord terecht. :(

En wat te denken van de bijen.
Je hebt vast wel gehoord dat die in grote getale doodgaan.
Ik hoef je niet te vertellen wat bijen doen voor ons.
Sterretje1968

Keer terug naar Andere dingen W201 en andere C-Klasse