maar goed. mijn motor tikte en liep rommelig stationair. verder geen echte problemen. geen olieverbruik en geen apart brandstof verbruik en ontstekingonderdelen zien er ook goed uit. uit een compressietest blijkt cylinder 2 niet lekker te lopen. uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat de nokkenas ingesleten is en vooral bij cylinder 2. ik hoop dat hierdoor ook de compressie onbalans (bij cylinder 2) vandaan komt. kan het ook iets anders zijn? ik wil namelijk niet dat het probleem zich later weer voordoet...
ik ben hier redelijk van geschrokken want de auto heeft nog geen 100k gereden en lijkt fatsoenlijk onderhouden. Ook ziet alles er redelijk schoon uit. het enige wat nog opvalt is dat de enkele kettingspanner vrij maximaal uit staat. zal de ketting dan ook vervangen moeten worden

'hoe ken dit nah'? de oliekanaaltjes lijken niet verstopt..... enig idee waardoor zoiets kan gebeuren? ik hoor tegenstrijdige verhalen over eerste lichting nokkenassen en tuimelaars die niet hard genoeg waren?
ik zal er in ieder geval in mijn logboek een verslagje van maken als eraan begonnen wordt....alle tips zijn welkom!