Vandaag ik op het op de w124club website dat het vanaf 01-07-2012 verplicht is om in Frankrijk een bij je te hebben in de auto, zo niet wordt je beboet a €11 (gepast betalen of mee naar het bureau). Verder las ik het volgende:
- alchol tester aan boord vanaf 1 juli ( ook de toeristen )
- veiligheids jasjes aanboord, ( voor alle personen 1 )
- Iedere navigatie mag onder geen beding de software erop hebben staan met flitslocaties, Ook al staat die uitgeschakeld is het verboden. Als ze je controleren en je hebt deze software erop staan dan ga je op de bon voor bedragen rond de 800 euro en je bent de navigatie kwijt. ( deze software is vrijwel altijd eraf te halen, zeker op tomtom enzo maar de vaste navi's weet ik niet
- banden, ze controlere dit jaar op meer op banden of op iedere as de zelfde merk/profiel ect zit, zo niet geschied er een boete
- Trek gewicht ect, of je auto de caravan of aanhanger mag trekken en of je niet boven het totaal gewicht uit komt dat mag volgens je auto
Dat laatste lijkt me logisch maar dat van het navigatiesysteem wist ik niet. Ik gebruik Navigon waar dit standaard in zit. De volgende keer weet ik dat ik mn telefoon uit moet zetten, mocht ik aangehouden worden. De regels gaan wel erg ver.