Het is nu 01 mei 2025, 20:53
Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel, met de W201 kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.
door CordeJong » 05 jan 2012, 18:14
De motor is gaan draaien op het teveel aan olie door de krukas wordt dermate veel olie omhoog geslingerd dat de olie schraapveren dit niet meer weg konden werken en via de carter ventilatie komt de rest van de olie in het inlaattraject.
Deze olie wordt de brandstof waar de motor op dat moment op gaat lopen zodat als je het contact uit zet en brandstofpomp geen diesel meer levert toch gewoon door loopt.
De hoeveelheid olie wordt ook niet naar behoefte aangevoerd maar komt gewoon te veel in de cilinderruimte vandaar ook het veel te hoge toerental zonder dat je gas geeft.
kijk eens of de motor nog rond te tornen is met de hand/een sleutel 22 op de poelie van de stuurbekrachteging.
Heb niet teveel hoop ik ben bang dat het erg mis is.
groeten en succes cor de jong
-

CordeJong
- Expert Boarder

-
- Berichten: 118
- Geregistreerd: 21 mei 2010, 17:20
- Woonplaats: Bergambacht
- Type wagen: 190E 2.5-16 EVO I
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Ruub-ster » 05 jan 2012, 18:50
Zoals ik van de week op msn al zei, als de motor nog door de rondte gaat, starten. ik zou niet weten waarom niet. Het is mij overkomen terwijl ik op volle snelheid reed, af laten koelen, olie en koelvloeistof peil checken en gaan met die banaan.
-

Ruub-ster
- Erelid

-
- Berichten: 7805
- Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
- Woonplaats: Sliedrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Richard300d » 05 jan 2012, 18:54
-

Richard300d
- Senior Boarder

-
- Berichten: 55
- Geregistreerd: 14 apr 2011, 20:53
- Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Semrick » 05 jan 2012, 18:54
De motor is uiteindelijk gestopt omdat deze mogelijk is vastgelopen door oververhitting (te lang onbelast hoge toeren) of doordat het teveel aan olie uiteindelijk verbruikt was.
In dat laatste geval kun je mazzel hebben dat er geen schade is aangericht. In het 1e geval wordt het revisie of een ander blok er in.
Je bent overigens zoals je niet de enige die dit overkomen is. Het gebeurd bij diesels vaker.
-

Semrick
- Gold Boarder

-
- Berichten: 284
- Geregistreerd: 15 mei 2011, 18:44
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door 4000ds devil » 05 jan 2012, 19:50
Mercedes: Das haus
-

4000ds devil
- Gold Boarder

-
- Berichten: 233
- Geregistreerd: 06 jul 2011, 18:36
- Woonplaats: Borne
- Roepnaam:
- Type wagen: 190
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Boegia » 07 jan 2012, 12:32
Motorkap open en de middelste kabel van de bobine naar de rotor er uit trekken?
Geen ontsteking is geen verbranding.
-
Boegia
- Senior Boarder

-
- Berichten: 40
- Geregistreerd: 10 okt 2010, 15:37
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Rutgerr » 07 jan 2012, 18:58
-
Rutgerr
- Gold Boarder

-
- Berichten: 188
- Geregistreerd: 25 aug 2010, 21:11
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.5 Turbo
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Diesel specifiek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten