Mijn naam is Harmen, ik ben nu 21 jaar oud en ik ben werkzaam in de binnenvaart. Een maand geleden heb ik een prachtige exclusieve Mercedes-Benz 190 2.3 Azzurro Avantgarde uit 1992 gekocht.
Over de auto:
De 190 Azzurro is een van de eerste Avantgarde uitvoeringen die Mercedes heeft gemaakt. Alleen bedoeld voor de Duitse en Zwitserse markt zijn ze in Nederland erg zeldzaam. De auto heeft een aantal bijzondere kenmerken.
-Een schitterende blauw paarse lak die uniek is voor deze uitvoering. (vandaar ook Azzurro)
-Een sport interieur met elk van de vier hoeken een eigen kleur. De bestuurders stoel en deur hebben rode accenten. De bijrijdershoek geel, achter de bestuurder groen en achter de bijrijder blauw.
-Sport onderstel
- Er zijn slechts 950 van gemaakt waarvan 450 met automaat (ik heb een handbak)
- Die van mij heeft ook nog een electrisch schuifdak en rondom el. ramen. Ik weet niet of dat standaard is op deze uitvoering of dat het nog opties zijn.
- Een mooie lage km stand van 145*** km.
Toen ik net 19 was heb ik als eerste auto een W123 geimporteerd uit Duitsland. Deze had toen 138*** km gelopen. Dit is een bijna standaard 200 benzine uit '82. Nu is dit mijn 2e auto die ik erbij heb gewoon omdat het kan

Zoals misschien duidelijk is geworden ben ik een ras-echte Mercedes liefhebber. Ik hoop hier op dit forum de informatie te kunnen vinden die nodig is voor het (hopelijk weinige) onderhoud van mijn auto.
Groeten,
Harmen