ik heb wat meer informatie opgedaan sinds mijn laatste topic, en heb dus besloten een nieuwe aan te maken, aangezien hij nu weer mooi schoon is

Wat is er aan de hand?
De beschermingsplaat van de motor mist, deze moet nog geplaatst worden
Toen ik de auto kocht, starte hij in een keer, en liep hij gewoon goed regelmatig...
na een rit van 120 km door stortende regen starte hij opeens een stuk slechter.
starten -> hij sloeg meteen aan -> viel na 2 -3 seconden uit -> starten -> slaat meteen weer aan -> gas geven resulteerd in afslaan -> de motor moet eerst warm lopen.
Vanaf hier... ging het slechter en slechter, nu moet ik zo'n 10-15 seconden doorstarten voordat hij aanslaat, waarna hij weer aflaat, en na 4 keer dat gedaan te hebben blijft hij lopen, en moet hij even warm lopen, want gas geven resulteerd in afslaan.
-----
wanneer de motor eenmaal loopt komt er een bult vocht uit mijn uitlaat gesputterd met het roet dat in de uitlaat zit, dus lekkere zwarte smeerzooi. -> witte/licht grijze rook.
Wanneer ik een scheut gas geef, resulteert het in hoge toeren opeens in een blauwe rook. olie dus. naar mate de toeren weer dalen, word dit weer witte/licht grijze rook. vocht dus
-----
De motor:
De motor had al 4 nieuwe NGK R bougies.
De verdelerkap en rotor zijn nagekeken en deze waren nog redelijk in orde ( een of andere beunhaas had de verdelerkap voordat de auto in mijn bezit was een keer verkeerd gemonteerd......... zucht)
Onder de luchtfilter lekt een beetje olie, dit word nog nagekeken.
de motor ploft een beetje ook als hij warm is, dus kleppen controleren wanneer de motor in orde is.
---
wijzelf verdenken de koudestart ventiel.
Iemand anders nog inbreng ?

danku!