Ook ik ben bezeten geraakt van de briljante apparaten die Mercedes uit Stuttgart laat rollen. Absoluut geniaal, en dat al voor die tijd? Vreemd dat andere fabrikanten toendertijd niet zo ver waren...
Eerst even een intro:
Ik noem mezelf eventjes "Alixoft" (zoekmachinegevoeligheid

Ik rijd momenteel in een Suzuki Swift 1.3 GR uit 1995. Ben daar behoorlijk op uitgekeken alhoewel het autootje eigenlijk best geinig is. Bestaat bijna uit 3 onderdelen en weegt maar 750kg.
Onlangs heb ik mijn oog laten vallen voor een 190D 2.5. Lang gezocht en kwam bij het volgende:
Zwarte 190D 2.5, uit 1985, handgeschakelde 5 bak met een nietwerkend airco systeem en zonder zonnedak. Interieur was crap, buitenkant is redelijk crap (is ooit overgespoten en heeft voldoende gebruikerssporen) en loopt op winterbandjes.
Ik hoop het wagentje zodanig op te kunnen knappen dat het in staat is om komende zomer eventjes een paar duizend kilometers te maken door Europa heen (ik denk aan Denemarken, Zweden, Tjechië, Italië en misschien een stuk van Frankrijk).
Geplande werkzaamheden:
- sportuitlaat weghalen en normalen uitlaat eronder plaatsen (inmiddels gedaan)
- dashboard vervangen
- interieur vervangen (incl. deurpanelen + matten e.d.)
- achterdeuren fixxen (sluiten niet goed/gaan niet goed open)
- meer geluidsdemping aanbrengen
- klein onderhoud geven (banden, filters en olieën vervangen)
- onderkant (chassis) behandelen
Dussss.... Mocht iemand IT gerelateerde vragen hebben, dan zie ik ze vanzelf verschijnen via de PM.