Goedendag medebezitters en liefhebbers van de W201.
Ik ben sinds een maandje de bezitter van een 190E uit 1989 en omdat ik het nodige zelf knutsel altijd op zoek naar bronnen die me daarbij kunnen helpen. Zo ben ik op dit forum terecht gekomen.
Ik zal eerst wat over mijzelf vertellen. Ik ben 64 en "geprepensioneerd". Ik was als zzp'er interim- en projectmanager in de ICT, vooral in de financiële wereld. Mijn laatste opdrachtgever, een bank, besteedde zijn hele ICT uit aan een groot ICT-bedrijf en het eerste wat dat ICT-bedrijf deed was (natuurlijk) de externe krachten vervangen door eigen personeel. Zo werd mijn contract niet verlengd. Dat was in 2009, midden in de financiële crisis en het lukte me niet meer aan de slag te komen. Ik heb toen wat spaargeld voor mijn pensioen naar voren gehaald en als ik het niet te bont maak kunnen mijn partner en ik het daarmee wel redden.
Mijn grote hobby is als navigator het rijden van regelmatigheidsrally's met klassieke auto's. Ik zit dus meestal in de auto van een ander en doe de navigatie. Ik was daar behoorlijk fanatiek in, deed in de hoogste klasse mee aan vele binnenlandse en buitenlandse evenementen, zoals de Tulpenrallye, Scheveningen Luxemburg Scheveningen en de Winter Trial. Ik beschouw mezelf als behorend tot de subtop van Nederland. De laatste tijd is het wat minder, ik zit nu vooral in de organisatie en ben bestuurslid van de , waar ik verantwoordelijk ben voor de organisatie van alle evenementen van de DHRC.
Ik heb zelf altijd klassieke auto's gehad en deze ook wel geschikt gemaakt voor de rallysport, maar meestal waren dat Italianen (drie Lancia Flavia's, twee Fulvia's en een Flaminia cabrio, een Alfa Romeo 1750 Berlina, een Alfa Romeo 1300 GT Junior Bertone, een Fiat 124 coupé, een Ghia 1500 GT). De liefde voor Italiaanse auto's is nog zeker niet over, maar echt eenkennig ben ik niet en ik kan Duitse kwaliteit ook zeker waarderen.
Dit is mijn vierde Mercedes-Benz. Hiervoor heb ik een W123 (200D) gehad, dat was in de jaren 80, gewoon als moderne auto. Na een aantal leaseauto's volgde een W124 (230TE) en een paar jaar geleden heb ik een W108 (280S) aangeschaft. Toen daar zeer hoge kosten aan begonnen te komen (motorrevisie en een revisie van de automaatbak, plus nog wat serieuze reparatiekosten), heb ik hem met pijn in het hart weggedaan. Ik had nog nooit zoveel complimenten voor mijn auto gehad. In die tijd heb ik hem een paar keer naar een specialist gebracht en dan kreeg ik een 190 mee als leenauto. Elke keer viel mij op hoe fijn die reed. Toen dus de 280S de deur uit ging was de keuze voor een vervolgauto snel gemaakt.
Aan deze 190 moeten nog wel enkele optische zaken gebeuren, maar dat zijn kleinigheden. Het meeste tijd zal gaan zitten in het vinden van de juiste onderdelen, zoals een deurpaneel in de juiste kleur. Een foto volgt zo spoedig mogelijk; het is nog geen mooi weer geweest en ik ben er nog niet aan toegekomen.