Ik heb in mijn leven weinig claim ingediend en altijd braaf premies betaald. Maar die keren dat ik mijn verzekering echt nodig was waren ze er niet en haalden ze alles uit de kast om niet uit te hoeven keren.
En niet alleen bij mij maar ook bij diverse mensen in mijn directe omgeving.
Mijn worst experience was dik 12 jaar geleden .. Mijn huis was volledig leeggehaald toen ik maanden lang in het buitenland werkte.
Toen ik thuiskwam en de inbraak ontdekte bleek mijn laatste inboedelpremie niet afgeschreven te zijn en de betalingstermijn net 2 dagen verstreken.
De oorzaak van het niet afschrijven was dat je destijds met Girotel automatische betalingen niet langer dan 1 jaar vooruit kon plannen
Nationale Nederlanden vertelde mij keihard in mijn gezicht dat ze normaal bij zulke oude klanten (ik betaalde al 15 jaar trouw premie) meestal de coulance regeling toe zouden passen maar in mijn geval vonden ze de schade te groot (ruim over de Fl 50.000,-)
Mijn advocaat vertelde me dat we geen poot hadden om op te staan en dat ik simpelweg 2 dagen te laat was thuisgekomen

geen cent gezien.
Afgelopen maand waren we met onze boot op pad en hadden we een eenzijdig ongevalletje in de sluis. Samsung tablet kapot, glaswerk kapot, hele dure bril + een zonnebril overboord, etc... Schade ongeveer € 2.000,-
Geen nood we hebben een uitgebreide doorlopende reisverzekering.. dachten we..
Verzekering keert niet uit want we hebben 2 weken met de boot rondgetrokken en op de boot geslapen en geen (hotel) overnachting geboekt en de reisverzekering keert alleen uit als er een overnachting heeft plaastgevonden en je dat met een bon kunt aantonen.. WTF!?
Ik ben een beschaafde burger en hou me netjes aan de regeltjes, maar als ik een verzekeringsmaatschappij een pootje kan lichten zal ik het niet laten.. Ik heb nog aardig wat van ze tegoed, de bloedzuigers.