Tijdens het starten met lauwe motor (ik had dus al gereden maar stond al ruim een half uur geparkeerd) kreeg ik een behoorlijke PLOF (deed me denken aan een BF) enorme rookwolk vanuit de uitlaat.
Hij start nog wél, slaat ook aan maar direct weer af.
Ik zag dat er een slang los lag aan twee kanten onder de motorkap maar heb geen idee waar deze aan vast zat.
Ik dacht, de éne kant zal wel in het luchtfilter horen (3e foto) weer terug gedaan.
En gezien de lengte van de slang moet de ándere kant ergens onderin het blok aangesloten worden (1e foto)
Ik kan helaas niet ontdekken wáár, omdat de ruimte beperkt is en aan de onderkant de beschermkap zit.
De slang heeft ook een beschadiging opgelopen, ergens tegenaan gelegen (2e foto)
Ik ben er ook achter dat het een slang is van een LPG-installatie, dát staat vermeld op de slang.
Er heeft een LPG-installatie ingezeten maar die heb ik er weer uit laten halen omdat ik steeds backfire's kreeg.
(hierdoor ook steeds een slang los kwam die onder in het motorblok vast zat)
Een ANWB-monteur heeft eens met z'n arm helemaal langs het blok naar beneden de slang weer aangesloten.
Pas toén sloeg de motor weer aan, maar dát was dus op LPG, het lijkt echter dezelfde slang, verwarrend.
Ik heb het idee dat wanneer de slang weer aangesloten wordt dat ik weer kan rijden, maar goed.
Waar moet hij op aangesloten worden?