Dag mensen!
Daar was ik weer!
Inmiddels staat mijn 190E uit 1984 alweer een week of 3 stil na enige kuren met mijn huidige dynamo/ v snaar.
Wat blijkt nou. Ik heb waarschijnlijk een dynamo van een W126/W123 etcetc. op mijn W201 zitten.
Heeft iemand dit al wel eens eerder meegemaakt/ gezien?
Vandaag eens geprobeerd om de dynamo van mijn 190E uit 1986 over te zetten op mijn 190E uit 1984. Poelie's overgezet en gemonteerd en wederom had ik na montage een scheve v-snaar. Daarna de originele dynamo die ik als defect bij mijn auto kreeg gemonteerd op mijn 190E uit 1984 en toen had ik een mooie rechte v-snaar. Alleen is van deze dynamo de diodebrug helaas kapot.
Repareren is ongeveer net zo duur als een nieuwe aldus ATK RTK (revisiebedrijf in kampen).
Maar ik wil dus wel weten of ik dan de goeie heb als ik een nieuwe koop.
Zijn er toevallig mensen met een W123 op dit forum of een W126 die eens met een schuifmaat de behuizing van hun dynamo van die types autos willen opmeten? Er zit namelijk 4mm verschil tussen de behuizing van mijn defecte dynamo en de dynamo's die ik origineel voor 190E's heb liggen met multieriem poelie. Of als er iemand is die uberhaupt meer kennis heeft hiervan?
Daarnaast vraag ik mij af: Er zit momenteel een 55ampere dynamo op mijn auto gemonteerd. Maakt het uit als ik in plaats van een 55ampere uur dynamo bijvoorbeeld een 80 ampere uur dynamo koop en monteer?
Groetjes,