Bij aanschaf van mijn auto beschikte de stoelen reeds over stoelverwarming, in verband met een interieur wissel.
Echter liggen de kabels er niet voor en zijn de schakelaars ook niet aanwezig.
Ik heb een setje kabels/relais/schakelaars gekocht (origineel) en moet deze dus gaan inbouwen.
Ik heb hiervoor reeds een plaatje gevonden, op meerdere fora:
- $_84.JPG (17.65 KiB) 4746 keer bekeken
Nou valt mij op dat er een soort van 'control' unit rechts voor bij het voeten eind zit.
Het setje dat ik heb gekocht heb ik gekocht van iemand die dagelijks onderdelen als deze verkoopt en nog nooit zoiets heeft gezien. Naar zijn mening gaan er puur en alleen kabels via de zekeringkast naar relais, schakalaars en dan stoelen.
Nou vraag ik mij af hoe dit nou precies zit, aangezien ik nog nooit stoelverwarming in een W201 heb gezien.
Verder vraag ik mij af hoe de kabels PRECIES liggen en waar de de relais moeten komen te zitten.
Is er een manier om dit het handigst aan te pakken?
Beginnen bij de stoelen en dan kijken waar de kabels uit kunnen komen en dan de meest logische plek kiezen?
Mijn setje ziet er als volgt uit
Op deze foto missen de schakelaars. de blokjes die je ziet zijn de relais
- kabelboom.jpg (153.19 KiB) 4746 keer bekeken
Dan nog een vraagje:
Wat zijn de exacte posities voor de schakelaars in het hout om de schakelpook? Graag zou ik een aantal afmetingen ontvangen (zeg maar coördinaties) waar ik de gaten moet gaan maken.
Bevat de volgende foto de originele locaties van de schakelaars?
- DSC_1639 [1024x768].JPG (137.35 KiB) 4744 keer bekeken
Verder wil ik hier aan toevoegen dat ik hierover een how-to zal creëren, aangezien hier over het HELE internet bijna niets te vinden is