Hallo,
ik ben Marcel, ik kom uit het "westland" een gebied in de driehoek: den Haag, Rotterdam, Hoek van Holland.
Ik ben 35 jaar.
Ik ben een Mercedes 190 liefhebber.
Voor mij een betaalbare Mercedes en een tijdloze en betrouwbare auto.
Mijn eerste Mercedes was een 250 coupe van 1973,
ook heb een 280S gehad uit 1977.
Iets van 12,5 jaar geleden kocht ik mijn eerste 190E het was een zwarte 190E automaat 1.8 met zwart interieur en airco uit 1990.
Toen ik een ongeluk kreeg met deze auto kocht ik een zwarte Mercedes 1903 2.0 uit 1988 automaat met schuifdak met grijs interieur.
Maar ik omdat ik de stoelen zo waardeloos vond ging ik toch weer op zoek naar een "type 2".
Uiteindelijk kocht ik (bijna 10 jaar geleden) mijn huidige Mercedes 190E.
Een grijze 2.3 automaat uit 1990 met een grijs interieur, schuifdak en toeren teller, met toen 170.000 km op de teller.
Mijn plan was om deze te blijven rijden, totdat deze belasting vrij zou worden...
Dit is inmiddels van 2015, 2019 geworden...
Maar ik heb de auto nog steeds. Wel heb ik de auto 16 inch AMG (look-alike) monoblock velgen gegeven en verlaagd.
En witte knipperlichten gegeven. De auto had een (2.3 16v) spoiler met derde remlicht, deze heb ik later afgehaald.
Inmiddels staan er 240.000 kilometers op de teller. Tot nu toe weinig problemen gehad, behalve regulier onderhoud/slijtage die je kunt verwachten.
Een vriend van mij heeft een mooie ruimte met een brug om te sleutelen. En samen met hem doe ik al het onderhoud zelf.
Het plan is om zeker de 250.000 kilometer vol te maken met deze auto. Een Mercedes C klasse kan mij nog niet helemaal bekoren. Ik heb ook ooit wel serieus gekeken naar een 300CE....
Maar voorlopig hoop ik nog deze 190E te kunnen blijven rijden.
Bijna een jaar geleden hebben we de auto overgespoten (een mooie blauwe kleur).
zie youtube:
Ik neus graag rond op dit forum, omdat er zoveel ervaring/kennis aanwezig is.