Pagina 1 van 1

Veerrubbers

BerichtGeplaatst: 20 feb 2018, 13:00
door Engelen1994
Goedemiddag,

Om mijn W201 een beetje sportiever te laten ogen ben ik van plan dunnere veerrubbers te monteren (1 nops voor, 1 of 2 nops achter). Echter vraag ik mij af of dunnere rubbers nadelige gevolgen kan hebben voor de auto of onderstel? Er is natuurlijk aan de hand van gewicht en opties van de auto gekozen voor de rubbers die er nu opzitten (3nops achter, 2 nops voor). Dit zal niet zonder reden gedaan zijn.

Iemand ervaringen met dunnere rubbers?

Met vriendelijke groet,

Marvin Engelen

Re: Veerrubbers

BerichtGeplaatst: 20 feb 2018, 14:50
door RD500SEC
De reden van de diverse veer/veerrubbercombinaties is, om de wagenhoogte die de fabrikant na streeft te bereiken.
Om de wagen iets sportiever te laten ogen, zoals jij aangeeft, kun je de wagen laten zakken, zoals Mercedes ook met de mopf gedaan heeft., die is 2 cm lager komen te staan.
Met een verschil van 1 nop, kom je ca 8mm lager uit. Mogelijk minder dan je nastreeft?

Re: Veerrubbers

BerichtGeplaatst: 20 feb 2018, 15:46
door Engelen1994
Voor nu wilde ik eens proberen hoe het er uit zag als de auto op de dunste rubbers stond. Als dit niet het gewenste effect geeft dan kan ik daarna nog altijd veren/schokbrekers aanpassen, dit heeft geen haast. Ik wist dat ik ongeveer 1cm lager uitkwam met een nop minder. Maar zoals jij aangeeft heeft het geen nadelige gevolgen maar is het puur voor het bereiken van de gewenste wagenhoogte die de fabrikant nastreeft?

Re: Veerrubbers

BerichtGeplaatst: 21 feb 2018, 17:51
door W201Class
Ik ben van 3 naar 1 gegaan en de verlaging was erg subtiel. Pas als er iemand in de auto zit zou je zeggen dat het verlaagd is.

Re: Veerrubbers

BerichtGeplaatst: 21 feb 2018, 20:56
door Engelen1994
Bedankt voor de reactie! Ik ga de dunste rubbers gewoon eens proberen, qua kosten is het makkelijk te overzien. Mocht ik in de toekomst nog lager willen dan kan ik altijd nog andere veren/schokbrekers overwegen.