Pagina 1 van 1
Backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 10:08
door PHvanKlaphekje
hallo ik heb en Mercedes 190 benzine uit 1984, dus met carbarateur, waarin een LPG installatie is geplaatst , aangezien hy sochtends bij het starten erg stotterde heb ik de bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap en bobine laten vervangen vervolgens heeft hy het ruim 10000 kilometer goed gedaan en toen begon de ellende weer dus weer terug naar de LPG boer die my aanraadde toch weer alles te vervangen. aangezien ik dit een beetje raar vond heb ik wel de bougies laten vervangen en inderdaad toen heeft hy het ruim 2 weken goed gedaan. echter toen begon hy weer te stotteren en maakte een paar forse klappen, denk backfire, bij opening van de motorkap bleek inderdaad het luchtfilterhuis los, afgeknapt, te zijn.
kan iemand my verder helepn
mvg ralph
alvast bedankt voor de moeite
Re: backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 10:12
door PHvanKlaphekje
sorry het is dus geen 190E maaar een gewone 190 dit ter info
Re: backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 11:11
door Klonic
Allereerst is die LPG boer een idioot. Bougies horen om de 20.000 km vervangen te worden. LPG of benzine maakt niet uit. Ookal waren je bougies op, dan nog moet die monteur zich afvragen waarom dat zo snel gebeurde: je auto heeft kennelijk een probleem dat dieper ligt (dat begrijp ik als nitwit ook nog wel)
Ik zelf heb ook problemen met mn auto (gehad). Ben bij verschillende garages geweest (iets van 6) die allemaal maar wat deden (waarvan een MB dealer en Bosch garage). Uiteindelijk ben ik via aanraden van dit forum bij Cor de Jong beland die meteen 4 fouten ontdekte (verdelerkap was verdraait, vacuĆ¼mlek bij de koplamp, overspanningsrelais was kapot, distributieketting was versleten), alle andere garages hadden al deze problemen niet door en liepen een beetje te draaien aan de de stationair en co-schoef.
Ik zal voor complexe problemen voorlopig niet meer meer naar een andere garage gaan.
Ook zou ik even je model aanpassen van 190E 2.0 naar 190 via gebruikerspaneel->profiel->type wagen. Dat er nu een E staat kan verwarrend zijn
Re: backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 12:00
door PHvanKlaphekje
oke man vast bedankt maar hoe weet je of de verdelerkap verdraaid is?
heb mijn type auto al aangepast
mvg ralph
Re: backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 12:39
door Wiersma
Laat je kleppen eens stellen, jij heb nog het oude type waar kleppen gesteld moet worden.
Re: backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 13:01
door PHvanKlaphekje
Hallo dus dit hoeft niets met de bobine verdeelkap rotor bougies en kabels te maken te hebben zoals my verteld wordt?
Tegen my wordt door de LPG boer gezegd electronicaprobleem.
mvg ralph
Re: backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 15:49
door Fietsensloper
Het kan heel goed een kapotte bobine zijn aangezien je bougies zo snel op waren. Maar hoe je dit zeker kunt weten zou ik niet weten, misschien kan iemand anders je daar verder mee helpen;)
Re: backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 16:47
door HansMercedes
Heb je wel de juiste type bougie,s er in gezet? en wat zeker belangrijk is om even je kleppen te stellen als dat nog niet gedaan is . De electrode afstand voor gas bougie,s zal ik maar zeggen is 0,6 mm grt hans
Re: Backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 18:50
door Klonic
Bougies moeten inderdaad naar 0,6 mm gebogen worden. Dat is mij ook verteld bij na de installatie van mn LPG installatie. Voor benzine is dit 0,8 mm. De verdraaiing van de verdeelkap werd in mijn geval door Cor de Jong gezien door zon Bosch 'ding' op de auto aan te sluiten (op dat diagnoseding op die wielbak linksvoor) en een paar klemmen over een aantal bougiekabels te zetten (1 over die van de bobine en 1 over die naar een van de cilinders, ik zag trouwens ook dat de spanning over de bougies zon 8 a 9 kV is van een maximum van 11 kv).
Dat is dus een aardig professioneel klusje. Je kan ook begrijpen dat bij een lichteverdraaiing van de verdelerkap, de stroom eerder of later wordt doorgegeven naar de bougies waardoor deze verkeerd getimed worden.
Wat ik met die eerdere post vooral duidelijk wilde maken is dat er nogal wat prutsers zijn onder de garages.
Kleppen moeten inderdaad regelmatig gesteld worden, volgens Haynes elke 20.000 km, tegelijk met het vervangen van de bougies dus. Echter alleen voor 190s van voor 10-1984 (vanaf oktober zouden ze uitgerust zijn met hydraulische klepstoters).
Re: Backfire en stotteren
Geplaatst:
16 apr 2012, 21:26
door Spaansen
backfire duid toch gewoon op probleem met onsteking ( timming )
de timming wil dus nog niet zeggen dat de vonk niet goed is maar het moment van de vonk is niet goed
hij vonkt waneer de kleppen nog niet gesloten zijn waardoor het dus de luchtfilter wegblaast
( ik ben schilder en leer er dagelijks bij over auto's ) dus auto monteurs let niet op mij babby monteur taal
Re: Backfire en stotteren
Geplaatst:
24 apr 2012, 16:31
door PHvanKlaphekje
Hallo,
Hans, heeft mijn kleppen gesteld , nieuwe bougies geplaatst en een ander luchtfilterhuis gemonteerd, en vanochtend deed hij het super ben er heel erg blij mee
Hans weet waar hy over praat en zijn handen doen de rest
Groetjes een te vreden 201 rijder
Ralph
Allle lof voor zo een monteur
groetjes Ralph
Re: Backfire en stotteren
Geplaatst:
24 apr 2012, 16:40
door HansMercedes
Hoi Ralph heb het graag voor je gedaan en ben blij dat probleem nu opgelost is . grt hans