Pagina 2 van 3

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009, 18:02
door PieterW
Bemerbenz schrijft:
De beenruimte in een W124 achterin is ook niet optimaal. In een C124 is het zelfs nog erger dan in een W201, gelukkig zit het stuur bij mij voorin.


Mja, zelfs voorin heb ik de nodige aanpassingen moeten verrichten om niet met mijn knieën onder het stuur klem te komen zitten. Zit wel een andere stoel in.

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009, 23:17
door Cooper
Cooper, kan je dat artikel even inscannen? Ik kom binnenkort trouwens ook in de AutoWeek met mijn Mercedes-Benz W201 190E!


Dat wordt zoeken.
Autoweek ligt nu op mijn zolder.
Even geduld.


Hallo Bemer, ik heb recent een mb W201 aangeschaft zelfde als bassje maar dan uit 1986.
(in zeer goede staat)full option inclusief rekening af fabriek Duitsland met specificatie van alle optie in deutsche marken.Kostte toen incl alles 50,000 Dm.

geschorst tot ,ik zie wel.
Daarom kijk ik eerst even wat een LPG inbouw kost enzz.
hij staat in iedergeval droog

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 05 feb 2010, 21:48
door Wiersma
Ik rij met dit weer ook ongeveer 1 op 8
Die van mij start op benzine en schakelt over naar gas bij 2000 toeren.
Dit vind ik zelf erg vervelend, die van mijn loop pas goed op LPG als het koelwater rond de 40 graden is. dat is 2-3 min op benzine rijden.
Ik heb het idee dat de verdamper eerst een beetje warm moet worden.

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 06 feb 2010, 11:01
door PieterW
Wiersma schrijft:
Ik rij met dit weer ook ongeveer 1 op 8
Die van mij start op benzine en schakelt over naar gas bij 2000 toeren.
Dit vind ik zelf erg vervelend, die van mijn loop pas goed op LPG als het koelwater rond de 40 graden is. dat is 2-3 min op benzine rijden.
Ik heb het idee dat de verdamper eerst een beetje warm moet worden.


hmm...2 - 3 minuten is wel erg lang, 2 - 3 seconden zou eerder in aanmerking moeten komen. De verdamper wordt direkt warm genoeg.

grtz, Pieter

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 08 feb 2010, 08:24
door PieterW
Bemerbenz schrijft:
Het temperatuurafhankelijk overschakelen wordt bij mijn LPG installatie geregeld door de stuureenheid. Schakelt bij 40 graden. Je kunt de tijd verkorten door in het begin niet te snel op te schakelen (2500 toeren). Het koud op benzine wegrijden is op zich niet verkeerd, je houdt zo keurig inzicht in de werking van de koudloopregeling, injectoren en benzinepomp. Met name de moderne injectiemotoren zijn gebaat bij een goede temperatuur van de motor op het moment dat het LPG arriveert in de cylinders. De verdamper verdampt inderdaad direct het steenkoude vloeibare gas. De Grande Punto van mijn dame loopt heel beroerd op LPG, als de LPG installatie geforceerd met een koude motor wordt gestart (Landi LSI), met een Prins VSI kun je niet geforceerd op LPG starten, eerst wachten tot de juiste temp wordt bereik.


Hmm...ik heb meestal met Vialle (Volvo)gereden, zowel carburatie als injectie. Met het lopen op LPG nooit problemen gehad, maar de carburatiemotoren liepen en startten na verloop van tijd beroerd of helemaal niet meer op benzine (wel perfekt op gas). Volgens een garagist slijten lagertjes van de carburateur na verloop van tijd omdat er nauwelijks nog benzine doorvloeit.
"Kon ik wel reviseren" zei hij. "Ammehoela" dacht ik.

grtz, Pieter

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 11:41
door Bassje
Lijkt me verstandig om nooit meer bij die garage terug te komen ;)

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 14:36
door PieterW
Maarten schrijft:
PieterW schrijft:
Hmm...ik heb meestal met Vialle (Volvo)gereden, zowel carburatie als injectie. Met het lopen op LPG nooit problemen gehad, maar de carburatiemotoren liepen en startten na verloop van tijd beroerd of helemaal niet meer op benzine (wel perfekt op gas). Volgens een garagist slijten lagertjes van de carburateur na verloop van tijd omdat er nauwelijks nog benzine doorvloeit.
"Kon ik wel reviseren" zei hij. "Ammehoela" dacht ik.

grtz, Pieter


Heel verstandig om ammehoela te denken zodra je monteur over de lagertjes in je carburateur gaat praten..... Is zou trouwens meteen een nieuwe garage zoeken dan ;)


Was me gewoon te veel werk voor het te behalen voordeel. Met die garagist was verder helemaal nix mis, wij verwisselden met z´n tweeen de koppelingsplaat van een Volvo 240 in 3 kwartier, auto op de brug, de een erop de ander eronder. Hij was nog van het type dat een automatische bak uit elkaar haalde en repareerde en nieuwe voeringen op remschoenen klonk. Veel van geleerd over Volvo techniek.

grtz, Pieter

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 10:08
door Arno_Langendam
Als ik ooit nog eens een GASFORNUIS koop is het een ATAG!:woohoo: :P

Dat is Duits en zit goed in mekaar net als een Mercedes-Benz en koop nou geen Boretti, de Alfa Romeo onder GASFORNUIZEN! Italiaanse troep hahaha,...:lol: :laugh: :woohoo:

Op Gas moet je koken!:P

Groet, Arno Afbeelding

Re:W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 17:19
door Bassje
Veel dingen uit Duitsland zijn gewoon goed! Onder andere de foto's die jij telkens plaatst van die Duitse Biermädchen :cheer:

Re: shopping

BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 22:22
door Ruub-ster


Aha, en wat voor merk gas-installatie heb je erin gebouwd?

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 22:50
door Tourtoise
He has his gastank in his boot.

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 10 nov 2010, 12:41
door Rasmuzikant
Hans201 schreef:Ik heb een 190E 2.0 uit 1984. Ben me in aan het lezen over het eventuele plaatsen van een LPG installatie. Alleen, je leest natuurlijk het meest over problemen. Maar ik vraag me af wat de algemene ervaringen zijn. Daarom ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de volgende vragen:

1. Rijd je een 190E 2.0 met LPG? Zo ja,
2. Welke LPG installatie heb je er in liggen?
3. Waar laten installeren?
4. Wat zijn je ervaringen met LPG (denk vooral aan backfire)?

Alvast reuze bedankt voor alle reacties!


Hoi, ik heb gas in laten bouwen bij http://www.aaruissen.nl/ in Hattem.
Kosten waren rond de 1100 euro
Het is een 70 liter tank geworden. Mijn Benz is uit 1983 en type 190. Caberateur. Geen flashtube nodig! En kan er ruim 500 km mee rijden!
Een mooi ingebouwd led aanduiding ingebouwd in het dashboard. Wel even opletten wanneer je omschakeld naar bezine, je eerst de caberateur volledig leeg rijdt, ander heb je kans op backfire. Er mogen geen 2 soorten brandstof in de caberateur bevinden. Ook dit is goed te regelen met de tiptoetsen van de led bediening op het dashboard. Ik heb enkel 1 probleem. Bij een koude start moet ik een stuk of 10 x contact maken. Joord dan een klik vanuit je achterbak, dit is het teken dat er gas ingespoten wordt. Je geeft de caberateur dan een boost. Op zich is dat geen probleem, maar de eerste 300 meter moet ik niet stil hoeven te staan, want hij loopt dan nog niet mooi stationair. Ik moet dan even gas bijgeven met mijn voet. Al vrij znel is de moter warm, en dan is het probleem weg. Ga er nog even voor terug. Heb wat foto's bijgevoed voor het resultaat.
15092010199.JPG
het let displai
15092010199.JPG (322.31 KiB) 2771 keer bekeken
[attachment=0]15092010200.JPG

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 10 nov 2010, 12:45
door Rasmuzikant
rasmuzikant schreef:
Hans201 schreef:Ik heb een 190E 2.0 uit 1984. Ben me in aan het lezen over het eventuele plaatsen van een LPG installatie. Alleen, je leest natuurlijk het meest over problemen. Maar ik vraag me af wat de algemene ervaringen zijn. Daarom ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de volgende vragen:

1. Rijd je een 190E 2.0 met LPG? Zo ja,
2. Welke LPG installatie heb je er in liggen?
3. Waar laten installeren?
4. Wat zijn je ervaringen met LPG (denk vooral aan backfire)?

Alvast reuze bedankt voor alle reacties!


Hoi, ik heb gas in laten bouwen bij http://www.aaruissen.nl/ in Hattem.
Kosten waren rond de 1100 euro
Het is een 70 liter tank geworden. Mijn Benz is uit 1983 en type 190. Caberateur. Geen flashtube nodig! En kan er ruim 500 km mee rijden!
Een mooi ingebouwd led aanduiding ingebouwd in het dashboard. Wel even opletten wanneer je omschakeld naar bezine, je eerst de caberateur volledig leeg rijdt, ander heb je kans op backfire. Er mogen geen 2 soorten brandstof in de caberateur bevinden. Ook dit is goed te regelen met de tiptoetsen van de led bediening op het dashboard. Ik heb enkel 1 probleem. Bij een koude start moet ik een stuk of 10 x contact maken. Joord dan een klik vanuit je achterbak, dit is het teken dat er gas ingespoten wordt. Je geeft de caberateur dan een boost. Op zich is dat geen probleem, maar de eerste 300 meter moet ik niet stil hoeven te staan, want hij loopt dan nog niet mooi stationair. Ik moet dan even gas bijgeven met mijn voet. Al vrij znel is de moter warm, en dan is het probleem weg. Ga er nog even voor terug. Heb wat foto's bijgevoed voor het resultaat.
De bijlage 15092010199.JPG is niet langer beschikbaar.
15092010201.JPG
onder de motor kap
15092010201.JPG (384.62 KiB) 2770 keer bekeken
15092010202.JPG
15092010202.JPG (404.98 KiB) 2770 keer bekeken
15092010205.JPG
15092010205.JPG (327.27 KiB) 2770 keer bekeken

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 10 nov 2010, 12:49
door Rasmuzikant
rasmuzikant schreef:
rasmuzikant schreef:
Hans201 schreef:Ik heb een 190E 2.0 uit 1984. Ben me in aan het lezen over het eventuele plaatsen van een LPG installatie. Alleen, je leest natuurlijk het meest over problemen. Maar ik vraag me af wat de algemene ervaringen zijn. Daarom ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de volgende vragen:

1. Rijd je een 190E 2.0 met LPG? Zo ja,
2. Welke LPG installatie heb je er in liggen?
3. Waar laten installeren?
4. Wat zijn je ervaringen met LPG (denk vooral aan backfire)?

Alvast reuze bedankt voor alle reacties!


Hoi, ik heb gas in laten bouwen bij http://www.aaruissen.nl/ in Hattem.
Kosten waren rond de 1100 euro
Het is een 70 liter tank geworden. Mijn Benz is uit 1983 en type 190. Caberateur. Geen flashtube nodig! En kan er ruim 500 km mee rijden!
Een mooi ingebouwd led aanduiding ingebouwd in het dashboard. Wel even opletten wanneer je omschakeld naar bezine, je eerst de caberateur volledig leeg rijdt, ander heb je kans op backfire. Er mogen geen 2 soorten brandstof in de caberateur bevinden. Ook dit is goed te regelen met de tiptoetsen van de led bediening op het dashboard. Ik heb enkel 1 probleem. Bij een koude start moet ik een stuk of 10 x contact maken. Joord dan een klik vanuit je achterbak, dit is het teken dat er gas ingespoten wordt. Je geeft de caberateur dan een boost. Op zich is dat geen probleem, maar de eerste 300 meter moet ik niet stil hoeven te staan, want hij loopt dan nog niet mooi stationair. Ik moet dan even gas bijgeven met mijn voet. Al vrij znel is de moter warm, en dan is het probleem weg. Ga er nog even voor terug. Heb wat foto's bijgevoed voor het resultaat.
De bijlage 15092010199.JPG is niet langer beschikbaar.
De bijlage 15092010199.JPG is niet langer beschikbaar.
De bijlage 15092010199.JPG is niet langer beschikbaar.
De bijlage 15092010199.JPG is niet langer beschikbaar.
15092010206.JPG
de gas vulling is mooi weggewerkt achter het kenteken
15092010206.JPG (286.82 KiB) 2770 keer bekeken
15092010207.JPG
vul opening
15092010207.JPG (299.62 KiB) 2770 keer bekeken
15092010208.JPG
Tank gevuld, alle lampjes branden. Elk lampje staat voor 100 km. Dus je kunt goed zien wanneer je weer moet tanken!
15092010208.JPG (291.71 KiB) 2770 keer bekeken

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 10 nov 2010, 13:24
door Denman1710
Ha Richard,

Ik heb een OMVL installatie laten inbouwen met ringtank bij HPO in Middelbeers.

Ik was € 1075,- kwijt

Ook ik heb een aansluiting achter de kentekenplaat en 2 jaar garantie.

Ik heb een injectie, en start daarom ook op benzine en hij slaat automatisch bij 2500 toeren over op LPG.

Ik heb geen flashlube (geldtrekkerij)

Ik heb nooit last van een backfire, en als je zorgt voor een goede vonk (verdeelkap, rotor, bougies en kabels) ga je dat niet krijgen ook.

Ik heb mijn ledjes naast de verlichtingsschakelaar laten monteren.

IMAG0181.jpg

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 14 nov 2010, 12:10
door Rasmuzikant
denman1710 schreef:Ha Richard,

Ik heb een OMVL installatie laten inbouwen met ringtank bij HPO in Middelbeers.

Ik was € 1075,- kwijt

Ook ik heb een aansluiting achter de kentekenplaat en 2 jaar garantie.

Ik heb een injectie, en start daarom ook op benzine en hij slaat automatisch bij 2500 toeren over op LPG.

Ik heb geen flashlube (geldtrekkerij)

Ik heb nooit last van een backfire, en als je zorgt voor een goede vonk (verdeelkap, rotor, bougies en kabels) ga je dat niet krijgen ook.

Ik heb mijn ledjes naast de verlichtingsschakelaar laten monteren.

IMAG0181.jpg



Hey Denman,
Dat ziet er goed uit man! Ik dacht juist dat de caberateur versie de beste was voor gasinbouw. Maar als ik jou hoor, met je injectie, en automatische overschakeling naar gas,...naja, voor mij te laat. Ach, ik ben reuze tevreden mijn mijn Benz, achteraf kom je tot de ondekking dat er weer andere mogelijkheden zijn. Die zullen er ook wel blijven. Wellicht had ik dan voor een Benz, 5 bak injectie gekozen en een ringtank ingebouwd. Maar goed, heb nu een 190 carberateur, 4 bak een een 70 ltr in de achterbak. En elke keer als ik erin rijdt voel ik me trots en kijk ik regelmatig naar mijn ster op de motorkap! :lol:
Ps, je led displai is trouwens ook een goed idee, maar denk dat het in mijn optie iets gemakkelijk afleesbaar is, een oog op de weg, de ander ff scannen naar de led.

Cheers,
Richard

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 13 dec 2010, 12:10
door Nico B
Dit draadje lees ik al een tijdje met grote interesse ivm de mogelijke aanschaf en ombouw van een 190E 2.3 uit 1986 op gas. Kunnen jullie mij helpen met het volgende:

- zijn de inbouw- en gebruikservaringen van een 2.0e gelijk aan een 2.3e (8 klepper)?
- past een 80liter tank tussen de schokbrekers en de achterbank?
- met een nummerbordvulopening kun je in NL tanken. Voor het buitenland zijn daar ook adapters voor? Of zijn dat dezelfde als bij een normale/ bumpervulopening?
- heeft iemand goeie ervaringen met een inbouwstation in Flevoland, t Gooi of Amsterdam/ Noord Holland? Het gaat mij om de inbouwkwaliteit, niet enkel om de prijs.
- voldoet de standaard vering bij een grote tank?
- nabrander: hoe weet ik of Flashlube noodzakelijk is?

Alvast bedankt.

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 09:00
door Cooper
Welk LPG installatie is nu de betere.
Landi of OMVL.
ZIjn er ook LPG installaties dat je zelf kan beslissen middels een schakelaar dat je op LPG wilt rijden of niet?
Dat verdient mijn voorkeur namelijk ,in plaats dat het systeem zelf erover nadenkt om op gas over te schakelen.

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 13:36
door Denman1710
Ik heb een OMVl installatie, en laten inbouwen bij HPO in middelbeers.

Ik kan dmv een schakelaar kiezen wat ik wil rijden.
IMAG0181.jpg

Re: W201, 190E, ervaringen met LPG?

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 12:53
door Vis
Nico B schreef:Dit draadje lees ik al een tijdje met grote interesse ivm de mogelijke aanschaf en ombouw van een 190E 2.3 uit 1986 op gas. Kunnen jullie mij helpen met het volgende:

- zijn de inbouw- en gebruikservaringen van een 2.0e gelijk aan een 2.3e (8 klepper)?
- past een 80liter tank tussen de schokbrekers en de achterbank?
- met een nummerbordvulopening kun je in NL tanken. Voor het buitenland zijn daar ook adapters voor? Of zijn dat dezelfde als bij een normale/ bumpervulopening?
- heeft iemand goeie ervaringen met een inbouwstation in Flevoland, t Gooi of Amsterdam/ Noord Holland? Het gaat mij om de inbouwkwaliteit, niet enkel om de prijs.
- voldoet de standaard vering bij een grote tank?
- nabrander: hoe weet ik of Flashlube noodzakelijk is?

Alvast bedankt.


Nico,

Je vragen kan ik deels beantwoorden.
* Een LPG inbouwer in die regio kan ik je niet geven, alleen omgeving Eindhoven.
* Wanneer je een nummerbord vulopening hebt moet je altijd een verlengstuk erop schroeven, zowel in Nederland als in het buitenland. In Nederland heb je de bajonet sluiting, deze zal hoogst waarschijnlijk bij de LPG installatie mee geleverd worden. Deze bajonet sluiting is alleen in gebruik in Nederland. Belgie + Duitsland gebruiken de "Europa" nippel. Deze is bij een goede auto zaak toch wel te verkrijgen voor iets meer als 5 euro.
* Zelf heb ik een 70 liter tank, hiervoor adviseer ik je geen versterkte veren bij te nemen. Het comfort is nog altijd voldoende met 4 personen in de auto, bij de steilere drempels is het natuurlijk wel opletten ;)
* Zelf heb ik geen flashlube (op een 1984 190E 2.0L)