Pagina 2 van 2

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 28 apr 2015, 08:48
door Henk Janssen
Misschien een domme vraag maar zijn de aansluitingen altijd hetzelfde. Mijn Dynamo is ook stuk maar weet niet of die van Taxiteile past op mijn 83er benzine??

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 28 apr 2015, 09:07
door Wiersma
Henk, nee er hij hebt nog met vsnaar, en geen multie riem, en er zit nog een spanner op.
Vanaf +/- eind 1984 kan je die van taxi teile gebruiken.

Ook heb je nog 2 stekkeraansluiting, 1 met een stekker, en 1 met 2 schroefaansluitingen

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 28 apr 2015, 09:19
door Henk Janssen
Dank je heel erg voor je hulp. Maar eens kijken hoe of wat nu..

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 28 apr 2015, 14:31
door Wiersma
Waarschijnlijk heb je deze nodig: http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... -fuer-w123

Maar ik zou taxi-teile even een mailtje sturen met je vraag

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 15 aug 2017, 19:10
door VmaX
VmaX schreef:Maar als een originele 55A Bosch dynamo €450,- kost bij de dealer en een revisie van een originele (oude) Bosch ook nog steeds €150 tot €200 dan kan ik 3 tot 5 keer een dynamo bij TE bestellen voor dat geld :lol: en dan heb ik ook nog een 70A ..
Als die van TE het dan 100.000 km goed doet ben ik spekkoper B)


Newsflash:
Vandaag sneuvelde mijn TE Taxiteile 70A dynamo .. :violin:
Heeft het een paar jaar en 50K kilometer prima gedaan...
Maar is dus duidelijk geen Bosch kwaliteit.

Heb nu voor €95 een nieuwe besteld kijken hoe lang die het vol houd. B)

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 01 jun 2018, 23:00
door VmaX
En weer een nieuwsflash
De nieuwe 70A dynamo heeft het nog geen jaar volgehouden :blink:
Doet nu ook niks meer
nondeju.
Waar zitten die revisiebedrijven ook alweer?
Ook een in de buurt van Zutphen?

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018, 00:56
door Bassje
Wat een troep zeg.

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018, 09:45
door RD500SEC
Ik heb dezelfde ervaring met deze dynamo’s, wat Basje zegt, het is troep.
De auto van mijn vader had zo’n ding bij aanschaf erin zitten, vrijwel nieuw. Na 1,5 jaar begaf hij het, hooguit 25000km na montage. Een van de koolborstels bleek half naast de sleepring te lopen en maakte zo sluiting op de as, ook met een nieuwe regelaar geen vermogen meer uit de dynamo, geen rekening, dus ook geen garantie.
De originele Bosch is niet met de auto meegekomen, een ruildynamo ging dus niet.
Toch besloten weer zo’n imitatie aan te schaffen, er van uitgaande dat het een exemplariche fout betrof, helaas, ook deze begaf het na zo’n twee jaar, nu een diode kapot, na 16000km.
Gezocht naar de rekening, te goed opgeborgen, we konden hem niet vinden, dus hoe er met garantieclaims wordt omgegaan weet ik niet.
Bij gebrek aan een originele heb ik op de sloop een originele Bosch gehaald, nu een compct dynamo, deze levert iets eerder zijn vermogen, en deze voorzien van nieuwe lagers, sleepringen en regelaar, onderdelen besteld bij de eerder genoemde Limashop.de.
Mijn ouders rijden weer onbezorgd met de 190.

Of de defecte dynamo het repareren waard is, vraag ik me nog af, vooralsnog ligt hij in de garage, maar zal naar verwachting bij de oud ijzerboer belanden.

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 02 jun 2018, 19:59
door Nico190E
Denk het ook Richard.
Heb mijn dynamo zo'n 8jaar geleden laten reviseren, was nog niet stuk maar toch.

Nog steeds geen enkel probleem ondervonden.

Re: Dynamo vervangen of reviseren?

BerichtGeplaatst: 03 jun 2018, 15:18
door MBSLC
Ik heb mijn auto 8 jaar geleden gekocht, nadat er een nieuwe dynamo ingezet was. In Dld. 80.000 km verder en geen probleem. Zal wel een originele geweest zijn, denk ik, hoewel de garage een Ford garage was.
Garage heette "Blind" :lol: , ( echt waar ! ), maar de dynamo is goed er in gezet :mrgreen: