Pagina 2 van 2
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
28 okt 2012, 12:30
door Kennytuning
Geen sportline. Dus gewoon een standaard onderstel. Chassisnummer heb ik al en de wagenkaart ook al.
Deze bedoelde ik dus: (dit is voor 1 kant dus ik moet er 2 bestellen?)
EDIT: dit is sportline , maar past dat ook?
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
28 okt 2012, 12:37
door Wiersma
Als je geen sportline hebt, past het natuurlijk niet, anders word het niet aangegeven.
Dit is van 1 kant, dus 2 keer.
Dit nummer moet je hebben 2013300075 is voor een NIET sportline.
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
28 okt 2012, 12:49
door Kennytuning
Deze dus:
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
28 okt 2012, 13:02
door Kennytuning
Owja, moet ik die "exzenterbolzen" (excenterbouten) dan ook nieuw steken of niet? Ik heb op school wel een werkplaatshandboek van de 190 maar ik heb nu een week geen school...
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
28 okt 2012, 13:15
door Wiersma
Als die nog goed zijn lijkt mij dat het niet hoeft
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
09 nov 2012, 23:01
door Kennytuning
Even nog een "kick" in deze topic. Binnen 2 weken als ik m'n Benz heb ga ik hem eerst eens op de brug zetten om te zien of er (binnen 2 weken gaat hij de brug op, volgende week heb ik hem
)
1) eventuele roest moet bijgewerkt worden
2) of de silent blocs vooraan effectief vervangen moeten worden
3) of er niks anders ook vervangen moet worden
Ook ontdekte ik dat hier
http://www.winparts.nl/597/onderstel/wi ... eldraagarm deze +- 10€ goedkoper zijn dan TE-taxiteile, zou er enige vorm van verschil in kwaliteit zijn? (hier staat ook een MB nummer bij maar je weet maar nooit)
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
10 nov 2012, 00:34
door Wiersma
Die van winparts zijn van Febi, dat is een betere merk, levert ook onderdelen aan Mercedes.
Alleen hoe kom je erbij dat ze goedkoper zijn? ze zijn 16 euro duurder.
Hier zijn ze een stuk goedkoper:
http://www.ebay.de/itm/1x-REPARATURSATZ ... 4x6899.0.0
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
10 nov 2012, 12:20
door Kennytuning
omdat er staat "vooras links en rechts" denk ik dat het over 2 sets gaat. Ik begin een beetje verward te raken.
De draagarm hangt aan het chassis vast d.m.v van 2 bevestigingspunten , in deze punten zitten rubbers. de zogenaamde silent blocs. Dit zijn dus 4 rubbers voor 1 draagarm ( 2 rubbers per bevestigingspunt) en 8 rubbers voor alle 2 de draagarmen te doen.
Of ben ik nu scheel?
edit: bij Te taxiteile zijn ze 30€ per kant dus idd goedkoper als winparts (als ik dus 2 sets nodig heb)
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
25 nov 2012, 00:51
door Kennytuning
even een update,
ik "vond" op school in een verlaten hoekje een OM601 motor... Welke perfect draaiend (normaal gezien toch
) op een stand staat.
Deze gaat frietvet stoken i.p.v diesel
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
25 nov 2012, 09:21
door Orion
Dat is ook een leuk project Kenny, maar niet te enthousiast he. Dadelijk zie je door de mogelijkheden het bos niet meer.
Je kunt beter een paar dingen doen en goed. Succes met je projecten.
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
25 nov 2012, 12:16
door Kennytuning
Tuurlijk.
even opsommen wat ik ga doen:
Motoren:
OM601 op frietvet laten draaien
Onderstel:
Silent blocs vooraan van mijn 190D vervangen
Elektriciteit;
Centrale vergrendeling op afstandbediening inbouwen in mijn 190D
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
25 nov 2012, 23:03
door Krelis
Een belgische student autotechniek die een OM601 op een alternatieve brandstof moet laten draaien, dat heb ik eerder gelezen; is het deze motor toevallig?
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... ost3350299
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
26 nov 2012, 17:14
door Kennytuning
Nee, mijn OM601 komt uit een (late) W124 , een vroege W210 of een Vito / sprinter.
Heeft namelijk een ander inlaatspruitstuk en is ook geen "lehrmodel"
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
26 nov 2012, 17:27
door MB190
Hmm, nog een ideetje voor je misschien. Inklapbare spiegels. En dan niet van een ander model, maar de standaard spiegels aanpassen. Lijkt me een leuk klusje
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
26 nov 2012, 17:29
door Kennytuning
Kan ik altijd zo ook eens "foefelen" , moet dan niet persé voor m'n eindwerk.
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
26 nov 2012, 19:27
door Watahyahknow
ik zou inderdaad ook de veren en schokdempers gaan doen . misschien de spoorstangen nakijken en vervangen , als er veel speling inzit de stuurinrichting zelf , das wel een aardig werkje
goed tijd voor een geintje :
een chirurg gespecialiseerd in kijkoperaties is z'n baan zat en laat z'n eigen omscholen tot automonteur
het einde van zijn opleiding is daar en hij moet practijkexamen doen , het reviseren van een motorblok ,met dit practijk examen kan hij 100 punten halen
affijn de man is klaar en krijgt van zijn examinator z'n rapport met daarop 200 punten
de man kijkt de examinator raar aan en hij legd uit :
u deed het uit elkaar halen perfect en daarvoor kreeg u 50 punten het in elkaar zetten ging ook perfect en daar waren de andere 50 punten voor
het feit dat u alle onderdelen via de uitlaat verwijderde en weer monteerde leverde de 100 punten extra op
Re: Ideeën i.v.m eindwerk
Geplaatst:
26 nov 2012, 19:47
door Krelis
Ha, die doet me denken aan een andere. Even opgezocht en gecopypaste:
Een monteur demonteerde een cilinderkop van een Harley Davidson toen hij een bekende cardioloog in zijn werkplaats ontwaarde.
De cardioloog stond te wachten totdat de monteur tijd had om even naar zijn motor te kijken.
De monteur riep naar de cardioloog dat hij moest komen kijken naar de interne delen van de motor.
De cardioloog liep een beetje verbaasd naar de monteur toe.
De monteur ging staan, veegde zijn handen aan een doek af zei tegen de cardioloog: “Kijk dokter, ik opende het hart van deze machine, haalde de kleppen er uit, ik heb de schade hersteld en dan zet ik hem weer in elkaar. Als ik dan klaar ben, werkt hij weer als een nieuwe.
Hoe komt het dan dat ik per jaar € 39.500 verdien en U € 1.600.000,== terwijl wij in feite hetzelfde werk doen”?
De cardioloog wachtte even met antwoorden en begon te glimlachen.
Toen zei hij tegen de monteur: “Probeer die reparatie eens uit te voeren met
een draaiende motor”