[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W201Club.nl • brandstofdrukregelaar (bosch 0 438 161 001) : Gevraagd: onderdelen en toebehoren
Pagina 1 van 1

brandstofdrukregelaar (bosch 0 438 161 001)

BerichtGeplaatst: 06 aug 2021, 14:59
door Brown
iemand toevallig nog een goede liggen?

bij die van mij lekt benzine uit de vacuumslag. Die rubber (waar de vacuumslang) is gescheurd, denk door de benzine....

maar goed, ik denk dat hij kapot is...

Re: brandstofdrukregelaar (bosch 0 438 161 001)

BerichtGeplaatst: 12 okt 2021, 21:38
door rvh70
De rubberen vacuĆ¼m aansluiting is een milieumaatregel voor zover ik weet. Als hij stuk is binnenin wordt de benzine alsnog het inlaat spruitstuk ingezogen. Zonde want het is een duur ding helaas. Heb hem niet liggen..

Re: brandstofdrukregelaar (bosch 0 438 161 001)

BerichtGeplaatst: 13 okt 2021, 20:39
door Spaansen
Voor zover ik de techniek van de regelaar heb begrepen.
Zou uit dat deel geen benzine mogen komen.

Als dat wel zo is kun je ervan uitgaan dat het membraan intern kapot is.

De drukregelaar doet nu dus ook zijn functie niet.
De functie is het systeem onder druk bepaalde druk houden deels net zo als de accumulator onder de auto.
Die zorgt dat het systeem naar voren onder druk blijft daardoor geen gas vorming in je benzine leiding.
En deze druk regelaar regels de druk die van de benzine pomp afkomt nog wat exacter net voor dat het bij je spinnenkop komt

Ben geen automonteur maar dit i zo ongeveer wat ik begrepen heb

Re: brandstofdrukregelaar (bosch 0 438 161 001)

BerichtGeplaatst: 13 okt 2021, 21:38
door RD500SEC
Het klopt inderdaad dat er geen brandstof uit de lekleiding hoort te komen, dit betekent een defecte regelaar, zoals je terecht aangeeft.

Kleine correctie op de rest van je verhaal, de brandstof druk regelaar zit in de retourleiding, de druk wordt dus na de brandstofverdeler geregeld, constant gehouden.

Re: brandstofdrukregelaar (bosch 0 438 161 001)

BerichtGeplaatst: 11 nov 2021, 20:12
door Brown
ok. ik heb dus een W201 en een W124. beide starten rot bij half warme motor. bij beide lek(te) deze brandstofdruk regelaar.

voor de W124 heb ik inmiddels een 'niet lekkende' regelaar geplaatst wat niet hielp. daar heeft de garage, die ook andere dingen aan het herstellen was, de accumulator vervangen. de startproblemen zijn daar helemaal weg.

ik heb de 'goeie/niet lekkende' regelaar uit de W124 gehaald en in de W201 gezet zonder resultaat. start nog steeds rot bij half warme auto. dus ik vermoed dat daar ook de accumulator vervangen moet worden.

kortom, langzaam maar zeker kom ik er wel maar ben nog steeds op zoek naar een 'niet lekkende' regelaar.

maar mijn vraag is na alles gelezen te hebben. wat gaat er mis en hoe merkt je het als de regelaar lekt?

(ik zou dit zelf kunnen testen door in de W124 de lekkende regelaar te plaatsen maar moet eerlijk zeggen dat ik het zat ben om die dingen om te wisselen. krijg het niet voor elkaar zonder flink benzineverlies ;-)