Pagina 1 van 1

Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

BerichtGeplaatst: 26 okt 2019, 20:13
door Andyam
Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de pomptiming bij een 190D?
Dan bedoel ik natuurlijk in beperkte mate, en op basis van het geluid van de draaiende motor?
Zeker in het geval er een lichte nageling is in vrijloop.
Voor het verstellen van de pomptiming neem ik aan dat het voldoende is de drie bouten die de flens van de pomp vasthouden te lossen en vervolgens met de bout die zich tussen pomp en motor bevindt de timing aan te passen.

Re: Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

BerichtGeplaatst: 27 okt 2019, 00:39
door RD500SEC
De pomp wordt ook aan de achterkant ondersteund door een beugel, ook deze bout zul je moeten lossen.
Voor je begint, merk de pomp zoals hij nu staat, zodat je weer terug kunt naar de uitgangs situatie.

Misschien is het toch beter de pomp door een specialst te laten afstellen?

Re: Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

BerichtGeplaatst: 27 okt 2019, 08:13
door JantjeV8
Een pomp hoort gewoon volgens gegevens afgesteld te worden en niet anders. Zeker niet op gehoor, iedereen hoort iets anders. :violin:

Re: Pomptiming aanpassen bij draaiende motor

BerichtGeplaatst: 04 nov 2019, 23:03
door Gombal
15 graden na bovenste dode punt, bij stilstaande motor en 0 graden rek op de ketting.