[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W201Club.nl • Nagelen dieselmotor : Diesel specifiek W201
Pagina 1 van 1

Nagelen dieselmotor

BerichtGeplaatst: 18 sep 2019, 20:16
door Andyam
Ik heb twee maanden geleden mijn verstuivers van mijn 190D laten reviseren (nieuwe nozzles).
Tegelijkertijd heb ik zelf aan de inspuitpomp de O-ringen en de koperen ringen aan de perskleppen vervangen
wegens lekkage. Sinds de werken aan pomp en de injectoren (tegelijkertijd) nagelt de motor tijdens vrijloop.
Als de motor op toeren is hoor je het niet. Ik heb de wartels aan de injectoren als stuk per stuk losgedraaid, ter
ontluchting en om te controleren of er verschil is tussen de cilinders. De toerental vertraging bij het losdraaien is
bij iedere cilinder gelijk. De wagen heeft sindsdien al een paar duizend kilometer gereden, dus eventuele lucht zou er nu toch al wel moeten uit zijn.
Ik denk nu om de verstuivers uit te halen en te laten hertesten bij een andere firma.
Een ander oorzaak zou misschien kunnen zijn dat er via de aanvoerkant van de pomp lucht binnenkomt,
alhoewel dat voor de werken er geen nagelen was en er ook niet aan de aanvoerkant gewerkt is.
Hoe kan ik controleren of er geen lucht binnenkomt via de aanvoerkant?
Wat zou verder nog een oorzaak kunnen zijn?

Re: Nagelen dieselmotor

BerichtGeplaatst: 20 sep 2019, 07:34
door JantjeV8
Ja, zo kijk ik er ook tegen aan. Misschien wordt er wat roet mee verbrand door een iets hoger verbrandingstemperatuur als gevolg van een betere verneveling en verbranding.

Re: Nagelen dieselmotor

BerichtGeplaatst: 20 sep 2019, 20:03
door LloydGeenen
Heb je nog de volledige motorkopisolatie aan de binnenkant van de motorkap? Deze is o.a. bij de diesel heel groot om veel geluid te dempen. Dit kan ook veel verschil maken. Neemt natuurlijk niet weg, dat je het verschil merkt, dus ook al had je wel isolatie gehad.

Re: Nagelen dieselmotor

BerichtGeplaatst: 21 sep 2019, 18:56
door Andyam
Zodra ik tijd heb ga ik de verstuivers er terug uit halen en laten testen bij een ervaren dieselcentrum.
Dan ben ik 100% zeker dat de injectoren ok zijn.
Indien deze ok zijn, is mijn volgende stap om toch de pomptiming te controleren (te laat inspuitmoment).
Moest ik het laten doen, of het specifieke gereedschap hebben zou ik de methode met de pin die in de pomp gedraaid wordt en die normaal de stand 15° na BDP detecteert. Dit met de A- en B-led die dan tegelijkertijd moeten oplichten.
Ik zou vermoeden dan dat de pin die ingedraaid is dan net in een detectieputje komt te liggen van de as van de pomp
(pin is in zijn meest uitgeschoven positie). Kan je dat dan ook niet doen met een meetklok? In de veronderstelling dat je de meetklok netjes in het centrum van het gat en loodrecht op het gat kan plaatsen natuurlijk.

Re: Nagelen dieselmotor

BerichtGeplaatst: 28 sep 2019, 16:14
door Andyam
Ik heb ondertussen de injectoren laten testen in een dieselcentrum en daar bleken ze volledig ok.
Nadien ook de pomptiming bekeken.
De uitstekende nok op de as van de injectiepomp kwam in het midden van het gat als de krukas op 14.5 à 15° na BDP stond.
Ik heb wel geen originele tool van MB (met A-B-leds), maar heb gewerkt met een camera om de nok te bekijken en nadien nagecontroleerd door een asje van een bepaalde diameter die net boven en onder de nok door kon als die in het midden stond.
Morgen ga ik een test doen door telkens een verstuiver aan een injectorleiding te bevestiging, met de verstuiver die los in een glas spuit, dit tijdens het starten met volgas (alle injectoren zijn nu gedemonteerd). Ik hoop zo het spuitbeeld te zien van verstuiver in combinatie met de pomp. Dit om uit te sluiten dat er iets met de pomp zou zijn.
Wat ik wel vermoed is dat de meeste van de hydraulische klepstoters niet meer werken (lek zijn).
Ik vroeg me af indien de klepstoter van alle inlaatkleppen defect zijn, kan dat een wezenlijke invloed hebben op het verbruik? Daarbij is de veronderstelling dat er veel minder lucht zou aangezogen worden door de mindere kleplift wat dan tot teveel inspuiting leidt voor de aangezogen luchthoeveelheid. Zou dat dan bv. een meerverbruik van 1 liter/100 km of meer kunnen leiden?

Re: Nagelen dieselmotor

BerichtGeplaatst: 29 sep 2019, 19:45
door JantjeV8
En sowieso heeft dat niets met nagelen te maken.