Pagina 1 van 1

Afstelling inspuitmoment OM601

BerichtGeplaatst: 26 jul 2019, 21:38
door Andyam
Als de krukas op 15° na bdp staat zou aan de inspuitpomp ergens een 'teken op 0 moeten staan' heb ik vernomen.
Kan iemand mij zeggen welke bout ik moet lossen om visueel dit kenteken te kunnen zien?
Een aanduiding op een foto of tekening zou handig zijn.
Mocht dit kenteken niet exact overeenkomen, hoe verzet ik dan de timing van de pomp?
Ik bedoel als ik dit zonder speciale tools van MB wil doen?

Alvast bedankt.

Re: Afstelling inspuitmoment OM601

BerichtGeplaatst: 03 aug 2019, 14:21
door Andyam
Ik heb ondertussen de rek van de distributieketting bekeken en dit was nagenoeg 0.
Als de nokkenas op het kenteken stond, stond de schaalaanduiding op de krukas nagenoeg op 0°.
Ik ga er dan ook van uit dat de timing van de inspuitpomp ook nog ok is, gezien daar nog nooit
specifiek aan gewerkt is.

Re: Afstelling inspuitmoment OM601

BerichtGeplaatst: 03 aug 2019, 14:26
door Andyam
Nu ik vermoed dat het inspuitmoment van de pomp wellicht ok is,
wou ik nog vragen of er een mogelijkheid is om de maximale opbrengst van de injectiepomp te beperken.
Dan denk ik in de richting van andere chauffeurs die bij het optrekken telkens plankgas geven.
Dan wordt in principe telkens tijdelijk een maximumopbrengst van de pomp gevraagd.
Als ik dat zou kunnen beperken, zou dit wellicht ook een verschil uitmaken in verbruik.

Re: Afstelling inspuitmoment OM601

BerichtGeplaatst: 04 aug 2019, 10:23
door RD500SEC
Als andere chauffeurs de auto niet met respect berijden, zou ik ze er niet mee laten rijden.