Pagina 1 van 1

oliedruk

BerichtGeplaatst: 05 okt 2009, 21:01
door Mink
hallo,

afgelopen weekend een 190 gekocht ( mijn eerste) loopt prima , automaat bwjr. 83. alleen, oliedruk blijft zo rond de drie staan, ook bij warme motor. Is dit normaal of kwalijk en wat hieraan te doen, mits het niet goed is.
bedankt
groet hans
nijmegen

Re:oliedruk

BerichtGeplaatst: 05 okt 2009, 21:13
door Ruub-ster
Geloof niet dat dit schadelijk is voor de motor, bij mij blijftie ook altijd vrij hoog, altijd boven de 2 iig alleen na erg lange ritten pas 1,5 ofzo.. Ik kan er ook volledig naast zitten

Re:oliedruk

BerichtGeplaatst: 05 okt 2009, 22:06
door desje
wat ik me kan herreniren is dat hij bij stilstand(D) tussen 1 en 2 komen te staan
bij mis is het ook zo hoog als het motor nog koud is
mvg
desje

Re:oliedruk

BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 17:12
door Mink
ok allemaal bedankt. probleem is opgelost inmiddels

Re:oliedruk

BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 18:57
door Bassje
Ja, wil ik ook wel weten. Wel handig, dan kunnen de mede-forummers er wat van leren. :)

Re:oliedruk

BerichtGeplaatst: 17 feb 2010, 21:12
door Cooper
die van mij geeft meestal 3 aan,soms zakt ie even naar de 2.
Goed,of niet goed?

Re:oliedruk

BerichtGeplaatst: 17 feb 2010, 21:43
door Dirk-Jan
Zodra er enigzins gas gegeven wordt behoort de meter naar de 3 te gaan. Als de motor nog koud is, vlak na een koude start in de ochtend bijvoorbeeld, dan is tijdelijk het toerental hoger, hetgeen gelijk is aan gas geven. Je zult dan zien dat de druk bij stationair toerental ook 3 is.

Bij een warme motor is ook het stationair toerental lager, dan zakt de druk als je in D staat te wachten voor bijvoorbeeld een verkeerslicht, naar ongeveer 1,5. Dit zie ik zowel in de S124 als in de W201. Gas geven, en de meter schiet weer naar 3.

Re:oliedruk

BerichtGeplaatst: 17 feb 2010, 22:10
door Bassje
Hij moet inderdaad direct naar '3' springen als je gas geeft.