190E 2.0 Terugval toeren bij koppeling intrappen
Geplaatst: 05 okt 2021, 15:08
Goedemiddag.
Mijn 190E heeft het volgende probleem: wanneer ik het gas loslaat en de koppeling intrap (om de auto in de vrij of in een lagere versnelling te zetten) zakt de motor te ver terug in toeren, tot ong 500 rpm.
Dit duurt dan hooguit 1 of 2 seconden waarna de auto weer netjes gaat lopen.
Ik heb er een beetje mee leren rijden door heel licht de voet op het gas te houden en dan de koppeling intrappen. Doe ik dit niet zakt hij te ver terug en dan voel je hem natuurlijk even goed schudden.
Volgende dingen heb ik al gedaan / vervangen:
- Verdelerkap/rotor verv.
- Bougies verv.
- Stationair regelaar gedemonteerd en schoongemaakt
- Enkele rubber slangen vervangen
De auto loopt verder goed, ook stationair. Koude start is ook goed.
Warme start is soms wat lastiger (start wel maar valt vrijwel meteen uit, daarna is het vaak goed. Of je moet iets gas geven maar dat is natuurlijk niet ideaal ivm kettingspanning). Dit zal wel een accumulator probleem zijn?
Herkent iemand het probleem met te ver terugzakken in toeren?
Kunnen deze problemen met elkaar te maken hebben?
En welke onderdelen zou ik nog meer kunnen controleren (sensoren?)
Ik hoor het graag als iemand tips heeft.
Mijn 190E heeft het volgende probleem: wanneer ik het gas loslaat en de koppeling intrap (om de auto in de vrij of in een lagere versnelling te zetten) zakt de motor te ver terug in toeren, tot ong 500 rpm.
Dit duurt dan hooguit 1 of 2 seconden waarna de auto weer netjes gaat lopen.
Ik heb er een beetje mee leren rijden door heel licht de voet op het gas te houden en dan de koppeling intrappen. Doe ik dit niet zakt hij te ver terug en dan voel je hem natuurlijk even goed schudden.
Volgende dingen heb ik al gedaan / vervangen:
- Verdelerkap/rotor verv.
- Bougies verv.
- Stationair regelaar gedemonteerd en schoongemaakt
- Enkele rubber slangen vervangen
De auto loopt verder goed, ook stationair. Koude start is ook goed.
Warme start is soms wat lastiger (start wel maar valt vrijwel meteen uit, daarna is het vaak goed. Of je moet iets gas geven maar dat is natuurlijk niet ideaal ivm kettingspanning). Dit zal wel een accumulator probleem zijn?
Herkent iemand het probleem met te ver terugzakken in toeren?
Kunnen deze problemen met elkaar te maken hebben?
En welke onderdelen zou ik nog meer kunnen controleren (sensoren?)
Ik hoor het graag als iemand tips heeft.