[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W201Club.nl • Werkcylinder koppeling : Techniek W201
Pagina 1 van 1

Werkcylinder koppeling

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021, 15:27
door Theo10
Hallo Benzvrienden,

Omdat ik binnenkort toch onder de auto moet werken leek mij het verversen van de vloeistof in de werkcylinder van de koppeling wel eens goed. Er zit een ontluchtingsnippeltje aan en door wat druk op het reservoir te zetten kan ik de 30 jaar oude vloeistof verversen; veel zal het niet zijn.
Iemand hier ervaring mee?

Vr. groet,
Theo

Re: Werkcylinder koppeling

BerichtGeplaatst: 03 okt 2021, 15:44
door Theo10
Gisteren heb ik het geprobeerd maar er kwam geen vloeistof uit de werkcylinder.
Zou het kwaad kunnen om de nippel er helemaal uit te draaien? :???:

Re: Werkcylinder koppeling

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021, 22:15
door Gombal
Heb dit bij alle W124's die ik gehad heb ook gehad.
Nippel op de koppelingscilinder is kleiner als die van de remmen, sowieso qua zeskant.
Omdat er vaak vergeten wordt ook de koppelingcilinders mee te verversen tijdens remvloeistof verversen slipt die nippel dicht. Mijn eerste W124 had er ongeveer roest water inzitten omdat het koppelingscircuit erg lang niet ververst was en dus heel veel water bevatte.
Je kan deze er gewoon uitdraaien. (Wel zorgen dat je geen druk op het reservoir hebt staan, anders wordt het snel een grote bende, ik spreek uit ervaring :mrgreen: )
Vaak zit het gaatje idd verstopt in de nippel, als je hem eruit hebt is het kwestie van even doorprikken en schoon lazen.
(Mocht je ondanks de drukmethode niet de lucht uit je koppelingscircuit krijgen is Richards methode een optie of met een spuit, 60 ml oid, waar een slangetje aan zit verse remvloeistof vanaf de nemercilinder op de bak injecteren via de nippel, dan verdwijnt ook gegarandeerd de lucht. Zeker handig na gever of nemer cilinder wissel.
Houdt wel het niveau in je reservoir in de gaten dat die dan niet overloopt, of je moet de spuit steeds uit het reservoir vullen. Bij de kortsluitroute van Richard heb je daar geen last van.
Nadeel is wel van de kortsluitroute dat je eventueel vuil welke de nippel verstopte je systeem indrukt.

Re: Werkcylinder koppeling

BerichtGeplaatst: 07 okt 2021, 21:23
door Theo10
Als ik binnenkort weer onder de auto ga werken (heb geen put of brug) dan ga ik zeker de nippel controleren of hij niet verstopt zit.
Wordt dus vervolgd.....

Re: Werkcylinder koppeling

BerichtGeplaatst: 29 okt 2021, 15:10
door Theo10
Inmiddels heb ik de nippel helemaal losgedraaid en er kwam remvloeistof uit. Had hem dus waarschijnlijk niet ver genoeg uitgedraaid.