Geknoei met Ke jetronic 1989 2.0
Geplaatst: 05 nov 2019, 12:22
Hallo,
Sinds een half jaar ben ik eigenaar van een 190E 2.0 1989 Zelf had ik nog niet veel ervarig/verstand van de ke jetronic, nu heb ik al iets meer ervaring en kom er achter dat de vorige eigenaar verschillende dingen heeft veranderd aan de auto. Of dit goed of slecht is weet ik helaas niet.
Zelf vind ik de auto ook aan de trage kant, ook de topsnelheid is niet hoger dan 150/160 max, met een volle tank kan ik 300 kilometer rijden, en de bougie's zijn zwart ( te rijk?) En ook het starten duurt altijd een aantal slagen van de motor, pakt wel altijd aan.
Nu heb ik een aantal vragen over bepaalde delen, ik weet niet goed wat ze doen. en waarom ze veranderd zijn, missen.
Ik heb bijvoorbeeld geen stappenmotor meer op de plek waar die hoort, aan de afdruk te zien heeft deze er wel gezeten. (Bijlage)
ook is er een ander kastje weg (geen idee waarvoor), aan de voorkant van de injectie, dicht bij de potmeter deze stekker is zo te zien doorverbonden en loopt rechtstreeks richting onderkant injectie (bijlage).
ook zie je op de eerste foto dat er naast mijn oliefilter een soort kastje zit met twee slangen eraan. deze hoort hier niet te zitten lijkt mij, aangezien er een beugeltje zit voor twee boutgaten maar deze nergens gemonteerd kan worden op die plek. en ook heeft dat kastje al langs mijn oliefilter geschuurd.
Ook zit er bij mij geen stekker aan de sensor in de luchtfilter bak, de sensor zelf zit er wel in. Kan het zijn dat sommige type's deze niet hebben of is hij simpelweg gewoon afgekoppeld? kan de stekker niet vinden.
Nu hoop ik dat iemand mij meer informatie kan geven over deze delen en wat ze precies doen.
met vriendelijke groet,
Niels Mensink
Sinds een half jaar ben ik eigenaar van een 190E 2.0 1989 Zelf had ik nog niet veel ervarig/verstand van de ke jetronic, nu heb ik al iets meer ervaring en kom er achter dat de vorige eigenaar verschillende dingen heeft veranderd aan de auto. Of dit goed of slecht is weet ik helaas niet.
Zelf vind ik de auto ook aan de trage kant, ook de topsnelheid is niet hoger dan 150/160 max, met een volle tank kan ik 300 kilometer rijden, en de bougie's zijn zwart ( te rijk?) En ook het starten duurt altijd een aantal slagen van de motor, pakt wel altijd aan.
Nu heb ik een aantal vragen over bepaalde delen, ik weet niet goed wat ze doen. en waarom ze veranderd zijn, missen.
Ik heb bijvoorbeeld geen stappenmotor meer op de plek waar die hoort, aan de afdruk te zien heeft deze er wel gezeten. (Bijlage)
ook is er een ander kastje weg (geen idee waarvoor), aan de voorkant van de injectie, dicht bij de potmeter deze stekker is zo te zien doorverbonden en loopt rechtstreeks richting onderkant injectie (bijlage).
ook zie je op de eerste foto dat er naast mijn oliefilter een soort kastje zit met twee slangen eraan. deze hoort hier niet te zitten lijkt mij, aangezien er een beugeltje zit voor twee boutgaten maar deze nergens gemonteerd kan worden op die plek. en ook heeft dat kastje al langs mijn oliefilter geschuurd.
Ook zit er bij mij geen stekker aan de sensor in de luchtfilter bak, de sensor zelf zit er wel in. Kan het zijn dat sommige type's deze niet hebben of is hij simpelweg gewoon afgekoppeld? kan de stekker niet vinden.
Nu hoop ik dat iemand mij meer informatie kan geven over deze delen en wat ze precies doen.
met vriendelijke groet,
Niels Mensink